Sektorkolejowy » Budowa zaplecza technicznego do obsługi taboru Kolei Małopolskich na finiszu

Budowa zaplecza technicznego do obsługi taboru Kolei Małopolskich na finiszu

pzez Damian

Oddanie do użytku obiektu za ponad 92 mln zł zbliża się wielkimi krokami. Za wykonanie inwestycji odpowiedzialne jest konsorcjum firm Budimex i KZN Rail. Nowe zaplecze techniczne umożliwi m.in. wykonywanie napraw bieżących i awaryjnych oraz przeglądów okresowych pojazdów. Zapewni także całoroczne mycie oraz czyszczenie taboru. Wszystkie mają zostać zrealizowane do końca listopada br.

Budowa zaplecza technicznego rozpoczęła się 1 października 2021 r. Obecnie w rejonie ul. Składowej i ul. Doktora Twardego w Krakowie można dostrzec już prawie gotową halę. Właśnie rozpoczął się finalny etap działań. Realizowane są ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe. W budynku administracyjno-socjalnym i hali wykonawca inwestycji zajmuje się malowaniem ścian. Gotowa jest już instalacja centralnego ogrzewania. Trwają uruchomienia wszystkich urządzeń takich jak tokarka podtorowa i suwnica mostowa. Na ukończeniu jest wykonywanie posadzek z żywic. Zakończył się również montaż podestów technologicznych oraz bram w magazynie. Ponadto wykonawca inwestycji instaluje ostatnie urządzenia myjni automatycznej i wewnętrzne urządzenia SRK.

Gotowy jest już układ torowy. Trwają ostatnie prace przy przejazdach kolejowo-drogowych. Montowane są kozły oporowe. Ponadto rozpoczęły się prace przyłączeniowe do istniejącej już sieci. Porządkowany jest teren pod nasadzenia i układana jest nawierzchnia z kostki. Zamontowano już zbiornik przeciwpożarowy.

Spółka KZN Rail wykonała łącznie ponad 3,2 km toru, z czego 420 m w technologii bezpodsypkowej oraz wbudowała 14 rozjazdów wyprodukowanych przez Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe Bieżanów.

Obiekt o powierzchni 3,38 ha znajduje się na terenie stacji kolejowej Kraków Towarowy. Całkowita wartość inwestycji to prawie 92,5 mln zł. Unijna dotacja wynosi ok. 64 mln zł. To jedno z największych przedsięwzięć w woj. małopolskim. Korzyści, jakie przyniesie to m.in. oszczędność czasu potrzebnego na transport składów do miejsca wykonywania przeglądów, poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróży pasażerów, powstanie nowych miejsc pracy oraz brak konieczności oczekiwania na wjazd na tory serwisowe zewnętrznych operatorów.

O budowie zaplecza technicznego do obsługi taboru Kolei Małopolskich realizowanej przez firmę KZN Rail pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot: KZN | Koleje Małopolskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz