Oferta spółki z Poznania została wybrana, jako najkorzystniejsza spośród 13 złożonych propozycji w przetargu organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz Zarząd Morskiego Portu Police. Firma wyceniła realizację inwestycji na nieco ponad 201,5 mln zł brutto.
Postępowanie przetargowe na wykonanie projektu i robót budowlanych związanych z rozbudową infrastruktury linii nr 406 i budową węzła kolejowego „Port Police” wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii nr 437 przyciągnęło 13 podmiotów. Wśród zainteresowanych znalazły się czołowe przedsiębiorstwa branżowe.
Torpol liderem cenowym
Oferta Torpolu okazała się najtańsza (cena stanowiła jedyne kryterium oceny w przetargu). Zaproponowana kwota 201,59 mln zł brutto była sporo niższa od propozycji pozostałych konkurentów. Tuż za poznańskim przedsiębiorstwem uplasował się Mirbud (217,90 mln zł brutto). Z kolei najdroższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm SBM (307,35 mln zł brutto).
Kompleksowy zakres prac i strategiczne znaczenie inwestycji
Po sfinalizowaniu wszystkich formalności i podpisaniu umowy Torpol będzie odpowiedzialny za szeroki zakres prac obejmujący nie tylko roboty torowe, ale również budowę systemów sterowania ruchem kolejowym (srk), sieci trakcyjnej oraz całej niezbędnej infrastruktury towarzyszącej. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Portu Police, umożliwiając jego efektywne włączenie w sieć kolejową.
Autor: Damian Malesza
Sprawdź również: