W sektorze budownictwa kolejowego nadal obserwujemy intensywną rywalizację o nowe zlecenia. PKP Polskie Linie Kolejowej (PKP PLK) otworzyły oferty w przetargu na rewitalizację odcinka Wągrowiec – Gołańcz – granica woj. wielkopolskiego (linia kolejowa nr 356). Grono zainteresowanych jest liczne – mówimy o 14 podmiotach.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto |
1. | STRABAG | 273 607 181,53 zł |
2. | Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa (PNUIK) | 261 638 886,11 zł |
3. | Konsorcjum firm: – Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe „Rajbud” (lider) – Komunikacyjne Zakłady Automatyki TRANS-TEL – TORHAMER – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo–Usługowe „OPAL” Irena Puławska, Roman Puławski | 293 243 602,90 zł |
4. | PORR | 243 392 400,00 zł |
5. | Konsorcjum firm: – „SBM” sp. z o.o. sp. k. (lider) – „SBM” sp. z o.o. | 295 257 497,37 zł |
6. | TORPOL | 287 733 002,75 zł |
7. | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR | 356 878 915,49 zł |
8. | Budimex | 290 352 993,12 zł |
9. | ZUE | 248 356 482,77 zł |
10. | Track Tec Construction | 280 739 772,44 zł |
11. | Konsorcjum firm: – KOBYLARNIA (lider) – MIRBUD | 227 437 662,93 zł |
12. | Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPM-T) | 276 865 880,28 zł |
13. | Konsorcjum firm: – Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania (ZRK-DOM – lider) – Alusta | 307 497 707,03 zł |
14. | Konsorcjum firm: – NDI ENERGY sp. z o.o. (lider) – NDI SA | 282 568 907,52 zł |
Krajowy zarządca infrastruktury kolejowej zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji 167 285 666,61 zł brutto. Żadna ze złożonych ofert nie mieści się w planowanym budżecie. Oczekiwania cenowe pomiotów starających się o udzielenie zamówienia są zdecydowanie wyższe. Wartość najtańszej oferty – złożonej przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud (227 437 662,93 zł brutto) przekracza szacunki PKP PLK o ponad 60 mln zł brutto.
W ubiegłym miesiącu PKP PLK otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na prace budowlane na odcinku łączącym Łowicz Główny i Skierniewice (linia kolejowa nr 11). Zainteresowanie wykonaniem zadania o szacunkowej wartości ok. 100 mln zł było ogromne, gdyż mówimy o 19 podmiotach. W tym gronie także znalazły się największe przedsiębiorstwa działające na polskim rynku budownictwa kolejowego.
Sprawdź także:
Autor: Damian Malesza
1 komentarzy
Co dzieje się z takim wygranym kontraktem gdy budżet jest poniżej najniższe oferty? Jest podnoszona cena? Przetarg nie ma znaczenia? Kolejny przetarg z wyższym budżetem?