Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z Wrocławia (DSDiK) otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 318. Chodzi o fragment pomiędzy Srebrną Górą a Bielawą Zachodnią.
Przetarg na rewitalizację blisko 12-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 318 przyciągnął dziewięciu oferentów. DSDiK zamierza przeznaczyć na realizację zadania 67,09 mln zł brutto. Wartość wszystkich złożonych propozycji okazała się sporo niższa od tej kwoty.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] | Okres gwarancji [miesiące] |
1. | LWZ sp. z o.o. | 41 078 310,00 | 60 |
2. | Trakcja SA | 61 936 101,42 | 60 |
3. | Nowak-Mosty sp. z o.o. | 54 450 737,91 | 60 |
4. | RAJBUD sp. z o.o. | 45 296 361,51 | 60 |
5. | TORHAMER sp. z o.o. | 42 959 370,89 | 60 |
6. | INFRAKOL sp. z o.o. sp. k. | 49 588 456,14 | 60 |
7. | Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. | 52 709 414,27 | 60 |
8. | Konsorcjum firm: – ETF Polska sp. z o.o. (lider) – Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Wrocław sp. z o.o. (partner) | 46 315 245,33 | 60 |
9. | SBM sp. z o.o. sp. k. | 50 106 487,29 | 60 |
Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma LWZ (41,08 mln zł), natomiast najdroższą – Trakcja (61,94 mln zł). Wszystkie podmioty zaproponowały maksymalny – 60-miesięczny okres gwarancji. Zgodnie z warunkami przetargu, cena stanowi 60% wagi oceny, natomiast okres gwarancji pozostałe 40%.
Zakres prac i harmonogram realizacji inwestycji
Inwestycja DSDiK obejmuje swoim zakresem rewitalizację odcinka od km 12,380 do km 24,300 linii kolejowej nr 318. Wyłoniony wykonawca odpowiedzialny będzie zarówno za opracowanie dokumentacji projektowej, jak i realizację wszystkich robót budowlanych.
Przewidziany okres realizacji kontraktu wynosi 18 miesięcy od daty podpisania umowy. Wykonawca będzie związany ofertą przez 90 dni od terminu składania ofert, czyli do 27 kwietnia 2025 r.
Koleją przez Dolny Śląsk – znaczenie dla regionu
Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 ma nie tylko znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej podregionu wałbrzyskiego. Przywrócenie do życia tej trasy potencjalnie wpłynie na rozwój turystyki w malowniczych rejonach Dolnego Śląska, oferując dostęp do m.in. zabytkowej twierdzy Srebrna Góra.
Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy
Sprawdź również: