Sektorkolejowy » ZSSK wprowadza do swojej floty kolejne lokomotywy Siemens Vectron MS od RS Lease

ZSSK wprowadza do swojej floty kolejne lokomotywy Siemens Vectron MS od RS Lease

pzez Damian

Spółka Železničná spoločnosť Slovensko rozpoczęła przygotowywanie nowych lokomotyw Vectron od Siemensa do eksploatacji. Pierwsze jednostki zostały niedawno zaprezentowane w głównej zajezdni w Bratysławie.

Lokomotywy te są częścią umowy leasingowej z RS Lease, zawartej na początku br. Jak informuje Railpage, dwie lokomotywy Vectron MS (o nr 6193 025 i 6193 032) zostały już dostarczone i są aktualnie przygotowane do obsługi pasażerów.

To pierwsza partia 15 egzemplarzy, które zostaną wynajęte przez ZSSK na okres 10 lat. RS Lease jest zobowiązany do dostarczenia pierwszych pięciu Vectronów w grudniu 2024 r., a pozostałych dziesięciu w ciągu następnego roku. Firma leasingowa podpisała umowę ramową z Siemens Mobility na 65 lokomotyw platformowych Vectron podczas tegorocznych targów InnoTrans.

Nowo wprowadzone lokomotywy mają zmienione barwy korporacyjne zdominowane przez charakterystyczną czerwień ZSSK z czarnymi akcentami nad kabiną maszynisty i charakterystycznymi czarnymi „wąsami”. Malowanie zawiera hasło podkreślające cele operacyjne firmy, odzwierciedlając trwającą kampanię ZSSK mającą na celu poprawę postrzegania podróży koleją i przyciągnięcie nowych pracowników.

Lokomotywy Siemens Mobility Vectron MS są przystosowane do obsługi połączeń międzynarodowych w Austrii, Niemczech, Czechach, Polsce oraz na Węgrzech. Specyficzne konfiguracje pozwalają również tym lokomotywom na jazdę we Włoszech i Holandii, dzięki dodatkom technicznym, takim jak specjalistyczne pantografy. Przy maksymalnej prędkości 200 km/h i mocy wyjściowej 6,4 MW pojazdy te spełniają nowoczesne europejskie wymagania operacyjne, w tym zgodność z systemami sygnalizacji ETCS poziomu 2.

Początkowe wdrożenia planowane są dla krajowych usług ekspresowych i tras międzynarodowych, w tym z Żyliny do Pragi i Bratysławy do Wiednia przez Marchegg (po zakończeniu elektryfikacji i modernizacji linii kolejowej). Oczekuje się, że w przyszłości lokomotywy te będą również wykorzystywane w połączeniach sezonowych, takich jak letnie pociągi do Splitu.

Autor: Lubomir Cech
Fot. ZSSK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz