Przejęcie pozwoli CFI rozszerzyć swoją obecność wzdłuż osi Adriatyku i wzmocnić swoje możliwości intermodalne.
CFI – Compagnia Ferroviaria Italiana, włoska firma zajmująca się transportem kolejowym i intermodalnym, ogłosiła przejęcie większościowego pakietu udziałów w Lotras Srl, który zajmuje się transportem drogowo-kolejowym płynnych produktów spożywczych oraz przewozem kontenerów we Włoszech. Posiada największą flotę cystern w kraju. Zgodnie z warunkami przejęcia, CFI nabędzie 90% kapitału Lotras, a pozostałe 10% pozostanie w rękach rodziny De Girolamo, historycznych właścicieli firmy. Transakcja ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale br. Dzięki przejęciu Lotras CFI zamierza wzmocnić swoją obecność wzdłuż osi Adriatyku i rozszerzyć swoje możliwości w zakresie transportu intermodalnego.
Przejęcie zapewni firmie dostęp do dodatkowej infrastruktury terminalowej, która ma kluczowe znaczenie dla rozwoju transportu intermodalnego, takiej jak terminal ASI-Incoronata w Foggii. Dołączy ona do zarządzanych już terminali Fiorenzuola d’Arda i Piedimonte San Germano. Integracja Lotras z organizacją CFI ułatwi realizację synergii z innymi sektorami logistycznymi w portfolio F2i SGR, w tym terminalami portowymi oraz lotniskowymi.
Giacomo Di Patrizi, CEO CFI, wyraził zadowolenie z przejęcia, stwierdzając, że wzmacnia ono pozycję CFI jako niezależnego operatora kolejowego we Włoszech.
„Wejście do naszej organizacji historycznej, ważnej firmy z doświadczonym i zdolnym zarządem, takim jak Lotras, pozwoli nam na dalszy rozwój naszej sieci, w szczególności połączeń między południowymi Włochami, resztą kraju i Europą. Ta akwizycja jest zgodna z filozofią inwestycyjną F2i, która ma na celu wspieranie wzrostu firm w jej portfelu, również poprzez linie zewnętrzne, w celu promowania tworzenia narodowych czempionów” – wyjaśnił Di Patrizi.
Przejęcie Lotras jest ważnym krokiem dla CFI w celu rozszerzenia swoich możliwości i zasięgu sieci oraz wzmocnienia swojej pozycji we włoskim sektorze transportu kolejowego i intermodalnego.
Autor: Marketa Horpeniakova
Źródło: Railmarket
Fot. compagniaferroviariaitaliana.it