Tramwaje Szczecińskie (TS) z powodzeniem zrealizowały przejazd techniczny tramwaju niedawno powstałym odcinkiem torowiska na ul. Sosabowskiego. Tramwajarze sprawdzali m.in. geometrię torów oraz trakcję elektryczną.
Nie stwierdziliśmy żadnych usterek, torowisko zostało wykonane zgodnie z projektem – podkreślał Krystian Wawrzyniak, prezes zarządu Tramwajów Szczecińskich.
Jak informują przedstawiciele spółki realizującej przewozy pasażerskie na terenie Szczecina, regularne kursy tramwajów od strony ul. Mickiewicza i ul. Żołnierskiej w kierunku pętli na os. Zawadzkiego rozpoczną się na przełomie czerwca i lipca br. Z odcinka torów łączącego ul. Wawrzyniaka i ul. Żołnierską znikną pojazdy dwukierunkowe. Zastąpią je tzw. piątka i siódemka. Tramwaje te będą zawracały na pętli na os. Zawadzkiego.
Do końca czerwca dla ruchu kołowego ma zostać oddany odcinek ul. Sosabowskiego o długości 1200 m, który połączy dotychczasową ul. Sosabowskiego z ul. Szafera. Ze względu na fakt, iż w tym rejonie nadal będą realizowane prace budowlane, dla kierowców zostaną udostępnione po jednym pasie jezdni w każdą ze stron.
To dobre wiadomości dla mieszkańców tej części Szczecina, zwłaszcza os. Zawadzkiego, gości Netto Arena […] Wreszcie połączą się dwa ciągi tramwajowe – Mickiewicza i Wojska Polskiego. To bardzo ważne z punktu widzenia funkcjonalności całego systemu tramwajowego. Myślę, że po przeniesieniu ruchu kołowego na ul. Sosabowskiego ulgę poczują też mieszkańcy ul. Szerokiej – zaznaczał Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Powodem przedpremierowego otwarcia nowej części ulicy Sosabowskiego jest planowana na początek lata budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Szerokiej i Żniwnej, a to z kolei wiąże się z koniecznością zamknięcia fragmentu ulicy Szerokiej. Otwarcie nowej części ulicy Sosabowskiego pozwoli utrzymać komunikację między os. Zawadzkiego i Krzekowem a zachodnimi obszarami Szczecina – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich.
II i III etap przebudowy ul. Szafera jedną z najważniejszych inwestycji w Szczecinie
Realizacja szczecińskiej inwestycji o wartości ok. 102 mln zł brutto rozpoczęła się 20 lutego 2023 r. Za jej wykonanie odpowiada konsorcjum firm Tormel i Stanled I. W ramach przedsięwzięcia powstają m.in. 3 przystanki autobusowo-tramwajowe oraz jeden tramwajowy, dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, a także 2 zatoki autobusowe.
Torowisko między pętlą na os. Zawadzkiego a ulicą Żołnierską jest już gotowe. Pozostałe prace do zrobienia to m.in. warstwa ścieralna na jezdniach, nasadzenia, mała architektura (ławki, pojemniki na odpady), ogrodzenia, oświetlenie, sygnalizacja świetlna, barierki – przekazuje Wojciech Jachim.
W efekcie realizowany prac dwupasmowa dwukierunkowa arteria połączy ul. Krzywoustego z al. Wojska Polskiego, a rolę zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla na os. Zawadzkiego.
Ul. Szafera od kilku lat przechodzi metamorfozę. I etap przebudowy zakończył się w 2021 r. Dzięki realizacji tego zadania powstały m.in. drogi o dwóch dwupasmowych jezdniach wraz z dwukierunkowym torowiskiem tramwajowym. Swoim zakresem objęła odcinek od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera o długości ok. 1,2 km.
I etap przebudowy ul. Szafera został zrealizowany w ramach projektu pn. „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie”. Zadanie kosztowało 125 mln zł brutto.
Sprawdź także:
Autor: Damian Malesza
Fot. Tramwaje Szczecińskie