Sektorkolejowy » Tramwaj do Wilanowa – budowa torów na Sobieskiego

Tramwaj do Wilanowa – budowa torów na Sobieskiego

pzez Adrian

Rozpoczyna się kolejny etap budowy trasy tramwajowej do Wilanowa – prac związanych z przygotowaniem torowiska na ul. Sobieskiego. W nocy z piątku na sobotę, z 12 na 13 maja, zlikwidowany zostanie buspas pomiędzy al. Wilanowską a ul. św. Bonifacego. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu – po jednym w każdym kierunku.

Kolejny fragment jezdni ul. Sobieskiego jest gotowy do rozbiórki. Wykonawca inwestycji – Budimex – czekał z możliwością zajęcia buspasa do ostatniej chwili, zanim wykona prace przygotowawcze. Budowa toru zacznie się od wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne, a następnie przygotowana zostanie płyta betonowa. Dla przyśpieszenia robót wykorzystany zostanie tu specjalny rozściełacz do betonu, który był używany na ul. Puławskiej i w innym miejscu na Sobieskiego. Po zbudowaniu płyty betonowej będzie można rozpocząć montaż szyn. Prace te będą prowadzone w wakacje.

Jaka organizacja ruchu?

W piątek, 12 maja, od ok. godz. 20:00 wykonawca rozpocznie wygradzanie obecnie istniejącego buspasa na ul. Sobieskiego na odcinku od al. Wilanowskiej do ul. św. Bonifacego. Otwarte dla ruchu pozostaną dwa pasy ruchu – po jednym w każdym kierunku. Na skrzyżowaniach z Nałęczowską i św. Bonifacego – liczba pasów i możliwości skrętów pozostaną bez zmian.

Jak pojadą autobusy?

Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego na tym odcinku będą się poruszały razem z innymi uczestnikami ruchu, dlatego ich przejazd będzie dokładnie obserwowany i analizowany. Połączenie Wilanowa do metra linii M1 zapewniają autobusy linii 217 na wydłużonej trasie. Nie kończą one kursów na pętli przy ulicy Sarmackiej, tylko od skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ulicą Branickiego jadą ulicami: Płaskowickiej, Cynamonową, Gandhi do stacji metra Imielin. Dzięki temu z tej części Wilanowa, z jednego przystanku (u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego) do stacji Imielin można dojechać autobusami trzech linii: 217, 263 i 319. Nadal można także dojechać do stacji metra Wilanowska autobusami linii 217 – ten odcinek trasy nie zmienił się.

Kiedy kolejne zmiany?

Wydłużenie odcinka z dwoma pasami ruchu zapowiadane jest na pierwszą połowę czerwca. Zwężenie Sobieskiego to kolejny etap budowy tramwaju do Wilanowa po zamknięciu Spacerowej. Najtrudniejsze etapy robót zostały zaplanowane w czasie wakacji, gdy ruch na ulicach jest najmniejszy.

Sytuacja drogowa będzie się poprawiać od końca wakacji. We wrześniu ulice Spacerowa i Goworka zostaną udostępnione dla ruchu jednokierunkowego. Po wakacjach ruszą także tramwaje na Puławskiej, które pojadą przez powstający węzeł torowy między Goworka i Rakowiecką.

Tory w ciągu Spacerowej i Gagarina będą gotowe na początku 2024 roku. Do połowy przyszłego roku cała trasa tramwajowa do Wilanowa będzie kompletna. A przed końcem 2024 roku zostanie oddany ostatni odcinek – odnoga trasy wzdłuż ul. św. Bonifacego.

Źródło: Tramwaje Warszawskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz