Sektorkolejowy » Stadler wygrał przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów dla Mediolanu

Stadler wygrał przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów dla Mediolanu

pzez Damian

Stadler wygrał najnowszy przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów w Mediolanie. Nowa umowa ramowa obejmuje do 25 tramwajów o średniej pojemności, do 25 tramwajów o dużej pojemności, oba typu TRAMLINK, oraz rozszerzoną gwarancję na 5 lat dla każdego pojazdu. W pierwszym przetargu ATM zamówiło 14 pojazdów o dużej pojemności.

Stadler i Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) podpisały kolejną umowę ramową na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK dla miasta Mediolan. W pierwszym przetargu ATM zamówił 14 pojazdów o dużej pojemności, które zostaną sfinansowane z funduszu PNRR (Narodowy Plan Odbudowy i Odporności). Czternaście pojazdów zostanie dostarczonych przed 30 czerwca 2026 roku.  

Tramwaje TRAMLINK o średniej pojemności są podobne do tramwajów, które mają zostać dostarczone na podstawie umowy ramowej podpisanej w 2020 r. i które Stadler obecnie produkuje. Składają się z trzech modułów i mają około 25 m długości. ATM zamówił już 60 z 80 pojazdów objętych tą umową ramową. Pierwsza jednostka dotarła do Mediolanu 1 grudnia 2022 r. i obecnie przeprowadza testy w miejskiej sieci tramwajowej.  

Wersja TRAMLINK o dużej pojemności jest oparta na powyższych rozwiązaniach, ale ma pięć modułów i długość 35 m. Są dwukierunkowe i mają atrakcyjne otwarte wnętrze wyposażone w dwa specjalne obszary dla osób na wózkach inwalidzkich. Niska podłoga bez barier i czworo drzwi na stronę umożliwiają pasażerom łatwe i szybkie wsiadanie i wysiadanie, skracając tym samym czas postoju. Ponadto innowacyjne wózki pozwalają tramwajom płynnie poruszać się po wąskich zakrętach. To znacznie zmniejsza hałas, z korzyścią dla pasażerów i mieszkańców.  

Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo pasażerów, kierowców i pieszych. Ergonomicznie zaprojektowana kabina motorniczego maksymalizuje widoczność kierowcy. Ponadto TRAMLINK jest wyposażony w urządzenie antykolizyjne, które może interweniować, gdy wykryje potencjalną sytuację kolizyjną z pieszymi, samochodami lub innymi przeszkodami. Brak kamer martwego pola gwarantuje bezpieczeństwo w całym pojeździe. Doskonała dynamika, a także wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu poprawiają wrażenia z podróży.  

„Jesteśmy bardzo dumni, że ATM po raz kolejny polega na tramwajach Stadler, aby poprawić i ulepszyć transport publiczny w Mediolanie” – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. „Nasze pojazdy są punktem odniesienia pod względem wydajności, niezawodności, bezpieczeństwa, powszechnej dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii. Jesteśmy przekonani, że odniosą sukces także w Mediolanie”. 

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz