Stadler wygrał najnowszy przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów w Mediolanie. Nowa umowa ramowa obejmuje do 25 tramwajów o średniej pojemności, do 25 tramwajów o dużej pojemności, oba typu TRAMLINK, oraz rozszerzoną gwarancję na 5 lat dla każdego pojazdu. W pierwszym przetargu ATM zamówiło 14 pojazdów o dużej pojemności.
Stadler i Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) podpisały kolejną umowę ramową na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK dla miasta Mediolan. W pierwszym przetargu ATM zamówił 14 pojazdów o dużej pojemności, które zostaną sfinansowane z funduszu PNRR (Narodowy Plan Odbudowy i Odporności). Czternaście pojazdów zostanie dostarczonych przed 30 czerwca 2026 roku.
Tramwaje TRAMLINK o średniej pojemności są podobne do tramwajów, które mają zostać dostarczone na podstawie umowy ramowej podpisanej w 2020 r. i które Stadler obecnie produkuje. Składają się z trzech modułów i mają około 25 m długości. ATM zamówił już 60 z 80 pojazdów objętych tą umową ramową. Pierwsza jednostka dotarła do Mediolanu 1 grudnia 2022 r. i obecnie przeprowadza testy w miejskiej sieci tramwajowej.
Wersja TRAMLINK o dużej pojemności jest oparta na powyższych rozwiązaniach, ale ma pięć modułów i długość 35 m. Są dwukierunkowe i mają atrakcyjne otwarte wnętrze wyposażone w dwa specjalne obszary dla osób na wózkach inwalidzkich. Niska podłoga bez barier i czworo drzwi na stronę umożliwiają pasażerom łatwe i szybkie wsiadanie i wysiadanie, skracając tym samym czas postoju. Ponadto innowacyjne wózki pozwalają tramwajom płynnie poruszać się po wąskich zakrętach. To znacznie zmniejsza hałas, z korzyścią dla pasażerów i mieszkańców.
Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo pasażerów, kierowców i pieszych. Ergonomicznie zaprojektowana kabina motorniczego maksymalizuje widoczność kierowcy. Ponadto TRAMLINK jest wyposażony w urządzenie antykolizyjne, które może interweniować, gdy wykryje potencjalną sytuację kolizyjną z pieszymi, samochodami lub innymi przeszkodami. Brak kamer martwego pola gwarantuje bezpieczeństwo w całym pojeździe. Doskonała dynamika, a także wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu poprawiają wrażenia z podróży.
„Jesteśmy bardzo dumni, że ATM po raz kolejny polega na tramwajach Stadler, aby poprawić i ulepszyć transport publiczny w Mediolanie” – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. „Nasze pojazdy są punktem odniesienia pod względem wydajności, niezawodności, bezpieczeństwa, powszechnej dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii. Jesteśmy przekonani, że odniosą sukces także w Mediolanie”.
Źródło: Informacja prasowa