Sektorkolejowy » Škoda produkuje pociągi dla warszawskiego metra. Ruszają testy

Škoda produkuje pociągi dla warszawskiego metra. Ruszają testy

pzez Adrian

W czeskich zakładach Škoda Transportation Group w Pilźnie produkowane są pociągi, które będą obsługiwać warszawskie metro. Łącznie spółka Metro Warszawskie zakupiła 37 sześciowagonowych pojazdów, które nazwano Varsovia. Koszt ich zakupu to ponad 1,3 mld zł. Opcjonalnie w ramach tego samego kontraktu możliwe jest nabycie dodatkowych ośmiu jednostek.

Pierwszy pociąg jest już kompletny. Będzie testowany w trzech lokalizacjach – na torze VÚZ w Velimiu, z wykorzystaniem infrastruktury metra w Pradze oraz w Warszawie. Procedura obejmuje testy statyczne i dynamiczne. Jest to standardowy proces, któremu poddawane są nowe modele pojazdów.

Petr Brzezina, prezes Škoda Transportation Group podczas prezentacji pojazdu powiedział:

Lada moment przygotujemy też pociąg numer dwa. W projekt zaangażowane są setki osób – zarówno pracowników, jak i specjalistów spoza naszego przedsiębiorstwa. Spawanie aluminiowych pudeł odbywa się w Ostrawie, natomiast ich malowanie, montaż i pierwsze testy realizowane są w Pilźnie. W projekt zaangażowani są liczni poddostawcy z Polski, podjęliśmy również współpracę z polskimi uczelniami

Jakie będą pociągi Skoda Varsovia?

Każdy z sześciowagonowych jednoprzestrzennych pojazdów będzie mieć ponad 118 m długości (długość jednego wagonu to około 20 m). Zostaną przystosowane do jazdy z prędkością do 90 km/godz. Na pokład jednorazowo może wejść 1500 osób. Projektanci zastosowali rozwiązania, dzięki którym jazda nowym pociągiem będzie wygodna dla osób niepełnosprawnych, przewożących wózki dziecięce oraz rowery. Pojazdy zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej oraz system monitoringu. Zastosowane rozwiązania umożliwiają pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach pracy. Preferowane jest hamowanie odzyskowe, czasie którego energia elektryczna jest przekazywana do systemu zasilania.

Jak podaje warszawski magistrat:

Aranżacja wnętrza przedziału pasażerskiego – układ siedzeń, wybór materiałów, wzornictwo i kolory – została opracowana z myślą o stworzeniu przyjemnego otoczenia dla pasażerów i maszynisty

Wszystkie pociągi objęte kontraktem powinny dotrzeć do Warszawy do końca 2023 r.

Autor: Agata Sumara

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz