W piątek 20 czerwca na ulice Pragi wyjechał pierwszy tramwaj Škoda ForCity Plus 52T z pasażerami na pokładzie. To kolejny etap procesu certyfikacji pojazdu, który do tej pory przeszedł intensywne testy techniczne bez udziału pasażerów, pokonując ponad 20 tysięcy kilometrów.
Rozpoczęcie jazd z pasażerami jest kluczowym elementem sprawdzania bezpieczeństwa, niezawodności oraz dostosowania pojazdu do warunków miejskich w Pradze.
To dla nas nie tylko techniczny, ale i ludzki kamień milowy. Škoda ForCity Plus 52T to efekt pracy tysięcy osób, które wspólnie stworzyły pojazd zapewniający bezpieczny i komfortowy transport dla mieszkańców Pragi. W projekt zaangażowanych było ponad 230 dostawców, z czego 76% to czeskie firmy. Jesteśmy dumni, że wspieramy rodzimy przemysł i wprowadzamy innowacje odpowiadające na potrzeby nowoczesnych miast – powiedział Petr Novotný, prezes zarządu i dyrektor generalny Škoda Group.
Dziękuję wszystkim partnerom i współpracownikom za wkład w ten projekt i życzę pasażerom przyjemnej podróży nowym tramwajem.
Nowoczesne tramwaje dla Pragi są niskopodłogowe i zapewniają znacznie wyższy komfort podróży w porównaniu do obecnie używanych pojazdów. Przestronne wnętrze z szerszymi przejściami między członami oraz klimatyzacja oparta na naturalnych, ekologicznych czynnikach chłodniczych znacząco podnoszą standard podróży.
Pojazdy wyposażono w nowoczesny system informacji pasażerskiej, który ułatwia orientację w trakcie przejazdu. Technologiczne innowacje, takie jak wózki z osiami, hamulce elektromechaniczne czy system odzyskiwania energii, przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji i zmniejszenia zużycia energii. Nowe tramwaje to więc rozwiązanie nie tylko przyjazne dla środowiska, ale i korzystne ekonomicznie.
Przypomnijmy, że w grudniu 2023 r. Škoda Group oraz praskie przedsiębiorstwo transportu publicznego podpisały umowę ramową na dostawę nawet 200 tramwajów Škoda ForCity Plus 52T. Wartość kontraktu przekracza 665 milionów euro. Na ten moment przewoźnik zobowiązał się do zakupu 40 pojazdów — 20 z nich trafi do Pragi jeszcze w tym roku, a kolejne 20 zostanie dostarczone do końca 2026 roku.



Zobacz również: