Renfe połączyła siły z niemieckimi firmami Kombiverkehr i Duisport, aby wziąć udział w przetargu na zarządzanie terminalem towarowym La Llagosta w Katalonii. W przypadku wygranej, trzy firmy utworzą tymczasową spółkę joint venture do obsługi terminalu przez co najmniej 20 lat.
Renfe, hiszpański państwowy operator kolejowy, utworzył konsorcjum z niemieckimi firmami Deutsche Bahn (DB) i Duisport, aby wziąć udział w przetargu na zarządzanie terminalem towarowym w La Llagosta w Katalonii. Te trzy firmy utworzą tymczasowy związek zawodowy (UTE), jeśli wygrają przetarg, który został ogłoszony przez Adif i zamknięty 12 kwietnia.
Kombiverkehr, spółka zależna DB i jeden z wiodących europejskich przewoźników kontenerowych jest również częścią konsorcjum, podobnie jak Duisport, jeden z najważniejszych europejskich zarządców transportu intermodalnego. Jeśli konsorcjum odniesie sukces, firmy rozpoczną eksploatację terminalu La Llagosta w pierwszej połowie 2025 roku, z okresem eksploatacji wynoszącym 20 lat, który może zostać przedłużony do 40 lat w zależności od inwestycji. Renfe będzie miało 50% udziałów, podczas gdy Kombiverkehr i Duisport będą miały po 25% udziałów. Pozwoliłoby to firmom na zarządzanie strategicznym terminalem i otworzyło nowe możliwości wprowadzenia nowego ruchu do sieci kolejowej, a także zwiększenia długości pociągów z obecnej średniej 550 metrów do 740 metrów.
Terminal La Llagosta posiada intermodalną powierzchnię ładunkową o powierzchni 85 200 metrów kwadratowych, z czterema 740-metrowymi torami do załadunku/rozładunku i pięcioma 740-metrowymi torami do instalacji technicznych, wszystkie z trzema torami (o szerokości toru iberyjskiego i UIC) do świadczenia usług przeładunkowych UTI lub innych usług związanych z logistyką. Terminal posiada zarówno iberyjską, jak i międzynarodową szerokość torów i znajduje się w uprzywilejowanej pozycji w korytarzu śródziemnomorskim.
Źródło: railmarket.com
Autor: Marketa Horpeniakova
Fot. renfe.com