Sektorkolejowy » Poznań: Tramwaj na Ratajczaka coraz bliżej – pięć ofert w przetargu

Poznań: Tramwaj na Ratajczaka coraz bliżej – pięć ofert w przetargu

pzez Damian

W Poznaniu zbliża się realizacja drugiego etapu budowy trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka, łączącej ulicę Święty Marcin z węzłem komunikacyjnym przy Nowym Rynku. Inwestycja ta obejmuje nie tylko budowę nowego torowiska i przystanków, ale także gruntowną przebudowę ulicy Ratajczaka, mającą na celu uspokojenie ruchu samochodowego i poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

W ramach przetargu ogłoszonego przez spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie wpłynęło pięć ofert od potencjalnych wykonawców. Najniższą propozycję, opiewającą na 103,3 mln zł brutto, złożyło konsorcjum firm NDI Energy i Tormel. Najwyższa oferta, w wysokości 138,75 mln zł brutto, pochodzi od hiszpańskiej firmy Aldesa. Wszystkie oferty mieszczą się w założonym budżecie inwestycji, który wynosi 175 mln zł.

Planowana trasa tramwajowa o długości około 750 metrów połączy okolice przebudowanej ulicy Święty Marcin z węzłem przy Nowym Rynku, u zbiegu ulic Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Dzięki temu skróci się dojazd z dzielnic Wilda i Dębiec do centrum miasta, co stanowi istotne usprawnienie komunikacyjne.

Oprócz budowy torowiska, inwestycja obejmuje przebudowę nawierzchni ulicy Ratajczaka, budowę dróg rowerowych, chodników, modernizację infrastruktury podziemnej, oświetlenia oraz wprowadzenie nowej zieleni. Odcinek od ulicy Święty Marcin do skrzyżowania z ulicami Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich zostanie przekształcony w strefę zamieszkania, co przyczyni się do uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa.

Obecnie trwa analiza i weryfikacja złożonych ofert. Po wyłonieniu wykonawcy, planowane jest podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac budowlanych. Zgodnie z założeniami, wykonawca będzie miał 600 dni na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, co oznacza, że nowa trasa tramwajowa powinna być gotowa na początku 2027 roku.

Warto dodać, że Poznań pozyskał na ten projekt prawie 100 mln zł dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej, z programu FEnIKS, co stanowi istotne wsparcie finansowe dla realizacji tej inwestycji.

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz