Pociągi nie będą obsługiwały linii kolejowej nr 202 przez ponad 3 miesiące (od 5 września do 13 grudnia). Od dziś pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem zostaje uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza (ZKA).
Równolegle w okresie od 5 do 19 września zamknięta zostanie również trasa Słupsk – Ustka w wyniku modernizacji węzła słupskiego. Przerwa w kursowaniu pociągów na tym odcinku ma umożliwić montaż sieci trakcyjnej, wykonanie robót torowych oraz instalację urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym (srk). W tym przypadku również zostaje uruchomiona ZKA. Jednocześnie PLK zachowuje połączenia ze stacji Słupsk w kierunku Koszalina oraz Miastka.
Postęp prac modernizacyjnych na stacji Słupsk
Dotychczas na stacji Słupsk:
- zmodernizowano układ torowy w kierunku Ustki
- nastawnię lokalnego centrum sterowania (LCS)
- tory prowadzące do bazy PORLEGIO
- zrealizowano prace przy nowych torach odstawczych
Obecnie trwa budowa peronu nr 3 oraz torów w rejonie części osobowej stacji, których oddanie do eksploatacji zaplanowano na wrzesień. Równocześnie w obszarze miejskim przebudowywane są 3 wiadukty kolejowe.
Prace modernizacyjne na linii kolejowej 202 między Słupskiem a Lęborkiem wykonuje Intercor za 1,284 mld zł. Z kolei przebudowę stacji Słupsk realizuje Toprol za blisko 691 mln zł brutto. Wszystkie działania na tym odcinku mają się zakończyć w 2026 r. Drugi etap inwestycji obejmie modernizację trasy Lębork – Gdynia z terminem wykonania do 2030 r. Najkorzystniejszą cenowo ofertę w przetargu na realizację tego projektu złożyła krakowska spółka ZUE, wyceniając prace na niemal 3,2 mld zł brutto.
Autor: Damian Malesza
Fot. PLK – zdjęcie poglądowe
Zobacz również: