Chodzi o postępowanie przetargowe PKP Polskich Linii Kolejowych SA, którego zakres obejmuje wykonanie prac budowlanych na liniach kolejowych nr 201 (odc. Kościerzyna – Somonino) i nr 214 (odc. Somonino – Kartuzy). Zadanie będzie realizowane w ramach większego projektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, etap I”.
O tym, że oferta spółki Budimex została oceniona najlepiej przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej, dowiedzieliśmy się w czerwcu br. 3 miesiące później zarząd PKP PLK poinformował, iż ostała ona wybrana, jako najkorzystniejsza. Jej wartość opiewa na aż 1 284 235 699,12 zł netto (zakres podstawowy).
Szczegółowe informacje o złożonej ofercie można znaleźć TUTAJ.
Modernizacja linii kolejowych północy Polski – usprawnienie połączeń z Trójmiastem
Planowana modernizacja infrastruktury kolejowej na Kaszubach ma na celu znaczące usprawnienie połączeń z Trójmiastem oraz poprawę komunikacji w regionie. Projekt obejmuje kompleksowe prace na liniach kolejowych nr 201 i 214, które przyniosą korzyści zarówno dla pasażerów, jak i dla transportu towarowego.
Zakres prac w ramach inwestycji PKP PLK obejmuje m.in.:
- modernizację 27 km linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino, wraz z dobudową drugiego toru, co pozwoli zwiększyć jej przepustowość
- modernizację 8 km linii nr 214 na odcinku Somonino – Kartuzy, umożliwiającą przywrócenie ruchu pociągów na tej trasie i zapewnienie bezpośredniego połączenia między Kościerzyną a Kartuzami
- elektryfikację obu linii kolejowych
- przebudowę ponad 70 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i przepustów
- modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym (srk), obejmującą budowę Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Kościerzynie oraz nowej nastawni w Somoninie
- przebudowę stacji i przystanków na linii kolejowej nr 201
Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Podwyższenie ich ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów wszystkim pasażerom.
Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, prędkości maksymalne na zmodernizowanych liniach wzrosną:
- do 140 km/h (obecnie 120 km/h) dla pociągów pasażerskich (linia kolejowa nr 201)
- do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (linia kolejowa nr 214)
- do 100 km/h (obecnie 80 km/h) dla pociągów towarowych na obu liniach
Sprawdź także:
- Budimex nagrodzony tytułem Firmy Roku 2024 podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu
- PKP CARGO i Budimex podpisują list intencyjny
- Artur Popko o danych finansowych Grupy Budimex za II kwartał 2024 roku
- W Pyrzowicach powstanie multimodalny węzeł przeładunkowy. Prace wykona Budimex i Mostostal Kraków
2 komentarze
A nie warto podnieść ze 120km/h do min 160km/h jeśli nie wyżej?
BU…EX!!!!!!!
Nie no ludzie!!!!!!….
A PKP Nie widzi , nie wie , czy nie chce wiedzieć . Ile jeszcze firm podwykonawczych ma zamknąć firmy ?.