TINES dzięki projektowi dla Metro Kijów jest jedną z pierwszych polskich firm biorących udział w odbudowie Ukrainy, Szynowe podpory blokowe TINES EBS zostały wykorzystane do przebudowy zamkniętego przez dziewięć miesięcy odcinka niebieskiej linii metra w Kijowie. W newralgicznym odcinku tunelu podpory TINES zminimalizują wibracje przenoszone na konstrukcję.
12 września przywrócono ruch na niebieskiej linii metra w Kijowie, na ok. 8 km odcinku linii Obołońsko-Teremkiwśkiej, między stacjami Łybidśka i Teremki. Ten fragment metra został zamknięty awaryjnie w grudniu 2023 r. ze względu na zły stan tunelu, który zaczął przepuszczać zwiększoną ilość wody i piasku.
Jesteśmy dumni, że TINES miał swój udział w sukcesie sprawnego przywrócenia bezpiecznego ruchu w kijowskim metrze. Jako producent podpór blokowych w otulinie wiemy, że skuteczna wibroizolacja to gwarancja bezproblemowej eksploatacji i bezpieczeństwa tunelu oraz torów przez wiele lat. Cieszymy się również, że możemy w ten sposób wspierać stolicę Ukrainy w tak trudnym dla całego kraju okresie. Jednocześnie już teraz jako polska firma uczestniczymy w odbudowie ukraińskiej infrastruktury – mówi Tomasz Szuba, Prezes Zarządu TINES Rail S.A.
Trwająca 9 miesięcy naprawa obejmowała rozbiórkę tunelu oraz budowę nowego. W tym celu wykonany został wykop na głębokości 15 m. W przebudowanym odcinku o długości 27 m położono nowe tory oraz zainstalowano nowe systemy tunelowe. Udział TINES polegał na dostarczeniu na plac budowy podpór blokowych w otulinie, które zostały wykorzystane przy montażu nowych torów. Od ubiegłego tygodnia na wyremontowanej linii prowadzony jest ruch pasażerski.
TINES ma bogate i wieloletnie doświadczenie w realizacji zamówień dla tramwajów i metra na Ukrainie, m.in. dla Kijowa i Charkowa.
TINES Rail S.A. jest producentem wibroizolacyjnych elementów konstrukcyjnych w nowoczesnych systemach konstrukcji nawierzchni szynowych, dedykowanych do zastosowań w infrastrukturze kolejowej, tramwajowej i w nawierzchni torowej metra.
Wspólną cechą produktów TINES jest skuteczna izolacja wibroakustyczna, istotnie obniżająca poziom wibracji i hałasu w otoczeniu tras komunikacyjnych, trwałość eksploatacyjna i niskie koszty utrzymania. TINES, który dostarczył nawierzchnie m.in. do tunelu II linii warszawskiego metra, tunelu kolejowego Łódź Fabryczna oraz inwestycji kolejowych w Ukrainie i Kazachstanie, w tym roku świętuje 20-lecie działalności.