Polskie Koleje Państwowe uruchamiają strefę udogodnień dla pasażerów na kolejnym dworcu kolejowym. Podróżni korzystający z obiektu w wielkopolskim Rawiczu będą mogli napić się dobrej kawy, zjeść przekąskę oraz naładować telefon.
Dworzec kolejowy w Rawiczu obsługuje pasażerów pociągów dalekobieżnych PKP Intercity poruszających się m.in. na trasach z Wrocławia, Zakopanego czy Przemyśla do Poznania, Olsztyna oraz Ustki, a także pociągów regionalnych POLREGIO i Kolei Wielkopolskich do Leszna, Poznania, Wrocławia oraz Szklarskiej Poręby, Kłodzka czy Międzylesia. Zgodnie z danymi Urzędu Transportu Kolejowego, w 2023 roku stacja w Rawiczu obsługiwała średnio 2,3 tys. pasażerów na dobę i zatrzymywało się na niej 81 pociągów dziennie. Liczba pasażerów korzystających ze stacji rośnie z roku na rok. Rozwijają się także usługi, z których korzystać mogą pasażerowie dworca – w obiekcie pojawiły się nowe urządzenia, takie jak: biletomat, automat z napojami i przekąskami oraz ładowarka do urządzeń mobilnych. Wkrótce w tym miejscu pojawi się paczkomat.
Z podobnego pakietu usług pasażerowie mogą już korzystać na kilku dworcach województwa, w tym w Kaliszu, Wrześni, Nowym Tomyślu i Kościanie. Niebawem strefy udogodnień pojawią się na kolejnych dworcach w regionie – Chodzieży i Palędziu. Działania realizowane przez PKP mają na celu podniesienie jakości świadczonych usług, poprzez wykorzystanie uśpionego od lat potencjału nieruchomości kolejowych, szczególnie dworców lokalnych, regionalnych czy turystycznych, oraz różnorodnych możliwości ich zagospodarowania.
Nie tylko podróż ma znaczenie, również to, jak ją zaczynamy. Dlatego stawiamy na wygodę i dostępność usług już na starcie – podkreśla Andrzej Bułczyński, członek zarządu PKP S.A. ds. nieruchomości.
Dworzec w Rawiczu i jego bezpośrednie otoczenie został gruntowanie odnowiony w 2015 r. dostosowując go dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności.