Sektorkolejowy » ART In Energy podsumowuje „Kaliską”

ART In Energy podsumowuje „Kaliską”

pzez Damian

Zakończenie prac na stacji Łódź Kaliska nie tylko pozwoli na znaczne zwiększenie przepustowości stacji, ale także ułatwi korzystanie z pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wyjątkowe znaczenie ma też otwarcie tunelu kolejowego pod Łodzią. Dzięki niemu pociągi dalekobieżne będą mogły dojechać bezpośrednio ze stacji Łódź Fabryczna na węzeł Łódź Kaliska. Co nie mniej ważne, możliwe stało się także zwiększenie ruchu i liczby składów pociągów towarowych. Głównym wykonawcą robót sieciowych była spółka z Koluszek.

– Zacznijmy od tego, co dla użytkowników i operatorów logistyki kolejowej bez wątpienia jest najważniejsze. W wyniku modernizacji możliwe stało się prowadzenie ruchu zarówno towarowego, jak i pasażerskiego z prędkością maksymalną 100 km/h. Zwiększenie liczby torów na wiadukcie wschodnim przyczyniło się do zwiększenia przepustowości. Nowo wybudowana sieć trakcyjna spełnia warunki interoperacyjności określone w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1301/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności podsystemu „Energia” systemu kolei w Unii – podkreślają zdecydowanie pracownicy Działu Budowlanego spółki ART In Energy.

W ramach realizowanych zadań pracownicy ART In Energy zabudowali lub posadowili blisko 500 fundamentów palowych, 108 wsporczych konstrukcji bramkowych, 457 konstrukcji wsporczych słupów wraz z odciągami oraz zbudowali 25,3 km nowej sieci trakcyjnej nad torami głównymi zasadniczymi, dodatkowymi, bocznymi oraz rozjazdami. W spółce podkreślają, że tak skomplikowane i wszechstronne projekty budownictwa infrastrukturalnego były i są jej główną specjalizacją. Efekt zrealizowanych prac to usunięcie ograniczeń dotyczących maksymalnej prędkości pociągów i osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych zgodnych z kategorią linii według TSI: P4-F2.

– Warto podkreślić, że koncentrowaliśmy się na pracach związanych z likwidacją jednotorowego połączenia stacji Łódź Kaliska przez stację Łódź Kaliska Towarowa ze stacją Łódź Chojny i dalej, w kierunku województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Bardziej szczegółowo wygląda to tak, że sieć nad trzema nowo wybudowanymi torami biegnącymi wiaduktem kolejowym nad al. ks. bp. Władysława Bandurskiego likwiduje ograniczenia przepustowości, jakie cechowały jednotorowe połączenie, i tym samym zapewnia uniwersalność w przejazdach trakcją elektryczną – podsumowuje Paweł Cuchra z ART In Energy.

Spółka ART In Energy pracowała również przy odbudowie instalacji i wymianie przestarzałych i wyeksploatowanych napędów odłączników na nowoczesne napędy oraz przy zabudowie dodatkowych elektrycznych napędów mających odwzorowanie na pulpitach zdalnego sterowania. Dzięki zainstalowaniu nowych systemów możliwe jest zapewnienie w sytuacjach awaryjnych i kryzysowych sprawnego i bezkolizyjnego ruchu trakcją elektryczną.

Jednym zdaniem podsumowując: sprawny i bezpieczny nadzór nad ruchem pociągów na całym zmodernizowanym odcinku zapewniają dziś nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania. To ważne również dlatego, że dzięki nowemu wiaduktowi, nowym torom i urządzeniom od niedzieli 11 grudnia przez stację Łódź Kaliska przejeżdża ponad 30 składów więcej niż przed rozpoczęciem prac remontowych.

Źródło: informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz