Sektorkolejowy » Alstom uruchomił we Wrocławiu nową linię do spawania aluminium. Będzie praca dla 100 osób

Alstom uruchomił we Wrocławiu nową linię do spawania aluminium. Będzie praca dla 100 osób

pzez Damian

W zakładzie produkcji taboru kolejowego koncernu Alstom we Wrocławiu uruchomiona została linia spawania aluminium. Pozwoli ona na zastępowanie cięższej i trudniejszej w obróbce stali lżejszym i efektywniejszym pod wieloma względami aluminium w produkcji taboru kolejowego – podkreśla firma. Do obsługi nowej linii zatrudnionych zostanie przynajmniej 100 osób.

Nowa linia spawania aluminium (…) wiąże się z inwestycjami o wartości prawie 10 mln euro, obejmującymi nowe urządzenia i maszyny, dostosowanie infrastruktury zakładu do nowej technologii oraz szkolenia pracowników” – czytamy w komunikacie prasowym. 

Inwestycja pozwoli na pozyskiwanie nowych kontraktów i produkcję we Wrocławiu aluminiowych pudeł do pociągów regionalnych na rynki europejskie. Udział we wdrażaniu nowej technologii we wrocławskim zakładzie miał chorzowski Alstom Konstal, doświadczony w zakresie spawania aluminium, produkujący kompletne pojazdy dla zagranicznych przewoźników, jak np. włoska Trenitalia czy holenderski ICNG.

Jak podkreśla Alstom, doświadczony „w technologii spawania aluminium w produkcji taboru kolejowego w Polsce”, „będzie nadal rozwijał i popularyzował tę efektywniejszą oraz bardziej ekologiczną od klasycznej stali technologię”.

Producent zwraca uwagę na takie zalety aluminium w stosunku do stali nierdzewnej w budowie pociągów, jak np.: niższa masa pociągów, a przez to mniejsze zużycie energii i niższa emisja CO2 czy możliwość osiągania przez pociągi wyższych prędkości. Aluminium posiada także tę właściwość, że jest bardzo podatne na kształtowanie, można je obrabiać w dowolny kształt, a nadmiar materiału nadaje się do recyklingu.

We wrocławskim zakładzie Alstomu, zatrudniającym ponad 1 tys. osób, produkowane są lokomotywy, pojazdy pasażerskie, nadwozia do pociągów dużych prędkości, ramy wózków dla różnych typów pojazdów szynowych. Łączna wartość realizowanych we Wrocławiu projektów to około 700 mln euro.

Autor: Agata Sumara
Fot: alstom.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz