Dwa wyremontowane przystanki w Borowinie i Hordzieżce, nowy tor na moście kolejowym nad Wisłą, 10 przejazdów z nową nawierzchnią i 3 przejazdy z automatyczną samoczynną sygnalizacją świetlną – taki będzie efekt prac na linii od Łukowa do Dęblina (lk26). Prace za 80 mln zł netto finansowane będą ze środków własnych i unijnych KPO.
Wygodniej wsiądą do pociągów mieszkańcy Borowiny i Hordzieżki położonych między Łukowem a Dęblinem (lk26). W tych miejscowościach zbudowane zostaną nowe perony, które wyposażone będą w nowe wiaty tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie.
Na 25 kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymieniony zostanie tor. Pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej poprawiona zostanie nawierzchnia toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie będą wyposażone w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. Prace będą prowadzone także na stacji Okrzeja.
Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO.
Za niespełna 10 mln zł ze środków własnych spółki wyremontowany zostani4 most kolejowy nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie.
Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzony będzie po jednym torze.
Zmiany w ruchu są uwzględnione w rozkładzie jazdy, a szczegóły komunikacji dostępne w Portalu Pasażera.
Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.