Sektorkolejowy » System7 Railtechnology GmbH podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2023

System7 Railtechnology GmbH podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2023

pzez Damian

Austriacka firma System7 Railtechnology GmbH podczas Międzynarodowych Targów kolejowych TRAKO 2023 prezentowała najnowocześniejsze technologie wykorzystywane w maszynach wysokowydajnych przeznaczonych do prac torowych.

Optymalne parametry, wytrzymałość i stabilność toru gwarantuje w pełni hydrauliczny napęd podbijania. Zastosowany innowacyjny optyczny system namiarowy umożliwia precyzyjne ustawienie geometrii toru. Precyzję wykonywanych prac wspomaga komunikacja maszyny z systemem GPS oraz możliwość przesyłania danych o parametrach pracy podbijarki. Ważnym aspektem we wszystkich maszynach i urządzeniach od System7 jest znacząca redukcja zużycia paliwa.

Nowo opracowana profilarka tłucznia BallastRobot 4.0 jest pierwszą maszyną, która umożliwia automatyczne wyrównywanie i podsypywanie tłucznia. Maszyna została wyposażona w uniwersalny pług lemieszowy pozwalający na pracę w obu kierunkach. Lemiesz boczny może być swobodnie przemieszczany w przestrzeni i może podążać wcześniej zdefiniowanymi ścieżkami ruchu. Profile docelowe i profile zapisane przez operatora są tworzone automatycznie. Szczotka zamiatająca, którą można obracać o ±90°, umożliwia wymianę szczotek zamiatających w miejscu pracy w ciągu 10 min. (odbywa się to automatyczne a operator tylko ręcznie podpina przewody hydrauliczne). Po raz pierwszy w maszynie tworzony jest protokół odbioru profilowania pryzmy tłuczniowej. Uniwersalny pług środkowy oferuje dowolne pozycje pośrednie oprócz automatycznej regulacji pozycji wyjściowej. Opracowane przez System7 rozwiązanie pozwala na znaczące usprawnienie prac torowych oraz podniesienie jakości ich wykonania. Premierowy BallastRobot 4.0 z linii produkcyjnej został dostarczony bezpośrednio do zamawiającego – Kolei Irlandzkich (Iarnród Éireann – Irish Rail).

Autor: Jan Bytnar

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz