Lokaltog A/S dekarbonizuje swoją flotę w regionie Zelandii. Firma zdecydowała się na zakup bateryjnych pociągów typu FLIRT od Stadlera. Pojazdy bateryjne firmy Stadler umożliwiają komfortową i bezemisyjną podróż. Są pionierskim krokiem w kierunku zrównoważonej, zeroemisyjnej mobilności w Danii.
Umowa podpisana w Taastrup w Danii obejmuje zakup 14 pociągów FLIRT Akku z opcją na 10 dodatkowych pojazdów. Flota pojazdów FLIRT Akku dla Danii to najnowocześniejsze rozwiązanie w zakresie bezemisyjnego taboru kolejowego zaprojektowanego w celu zapewnienia komfortowych i przyjaznych dla środowiska podróży. Pociągi są przeznaczone do eksploatacji w regionie Zelandii na liniach Tølløsebanen i Østbanen, z możliwością rozszerzenia usług na trasy w Lollandsbanen i Odsherredsbanen. Zamówienie zostało przyznane Stadlerowi w wyniku przetargu publicznego ogłoszonego w listopadzie 2023 r.
Bardzo się cieszymy, że znaleźliśmy dostawcę pociągów bateryjnych. Zastąpią one pojazdy IC2, które dobrze nam służyły od 1997 r. Zamawiane pociągi to pojazdy przyszłości, mamy nadzieję, że zapewnią naszym pasażerom komfortowe warunki podróży przez wiele kolejnych lat — powiedział Lars Wrist-Elkjær, dyrektor zarządzający Lokaltog.
Zielone technologie na rzecz dekarbonizacji transportu kolejowego
Stadler jest liderem w obszarze zrównoważonej mobilności i od lat konsekwentnie, z determinacją rozwija alternatywne rozwiązania napędowe. Dzisiaj nasz FLIRT Akku okazał się zwycięzcą kolejnego przetargu na pociągi bateryjne, odbywającego się w jednym z krajów europejskich o największym potencjale dekarbonizacji kolei ze względu na niski stopień elektryfikacji torów – podkreśla dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadlera.
Cieszymy się, że Dania zamawia nasze innowacyjne pojazdy i jesteśmy dumni, że dzięki nim możemy wspierać naszego klienta w drodze do zrównoważonej mobilności. Przyspieszający kryzys klimatyczny tylko wzmacnia nasze przekonanie, że przyszłość nowoczesnego transportu leży w zielonej technologii
Bateryjny FLIRT Akku – bestseller o rekordowych możliwościach
Stadler pozostaje liderem rynku w segmencie pojazdów zasilanych bateryjnie – firma sprzedała już ponad 350 pojazdów FLIRT Akku klientom w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, a także na Litwie i w USA. Najnowocześniejsze bateryjne zespoły trakcyjne mogą jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej, a także być ładowane podczas jazdy i hamowania. Standardowy zasięg pojazdu wynosi do 100 km, nawet pod koniec projektowanego okresu eksploatacji akumulatorów. FLIRT Akku firmy Stadler pokonał 224 kilometry w trybie wyłącznie akumulatorowym, ustanawiając rekord świata w najdłuższej podróży pociągiem regionalnym w trybie wyłącznie akumulatorowym bez dodatkowego ładowania. To osiągnięcie zostało nagrodzone w 2021 r. wpisem do Księgi Rekordów Guinnessa.
Pojazdy z zasilaniem bateryjnym to tylko jedno z rozwiązań Stadlera w obszarze napędów bezemisyjnych. W zależności od obszaru zastosowania Stadler oferuje swoim klientom również rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb z napędem wodorowym lub hybrydowym.
FLIRT Akku dla LokalTog: bezemisyjna, komfortowa podróż
FLIRT Akku dla Danii to pojazd dwuczłonowy, zaprojektowany zgodnie z wymogami TSI PRM z uwzględnieniem potrzeb pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Niskopodłogowe wejścia ułatwiają dostęp na pokład z niskich, charakterystycznych dla duńskiej infrastruktury peronów. Pojazd posiada szerokie drzwi z automatycznie wysuwanymi stopniami i dedykowane miejsca dla wózków inwalidzkich oraz rowerów. Jest również wyposażony w półautomatyczną rampę, co stanowi dodatkowe ułatwienie dla użytkowników wózków inwalidzkich. Pojazdy będą klimatyzowane, na pokładzie znajdzie się toaleta zgodna z TSI PRM, dostęp do sieci WLAN i nowoczesny system informacji pasażerskiej.