Sektorkolejowy » Rail Baltica – cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację

Rail Baltica – cztery konsorcja w przetargu na elektryfikację

pzez Damian

15 września 2022 r. spółka joint venture Rail Baltica RB Rail AS ogłosiła, że ​​czterech międzynarodowych kandydatów złożyło wniosek o I etap zamówienia na projekt i budowę podsystemu energetycznego Rail Baltica – największy projekt elektryfikacji kolei w Europie realizowany jako jeden projekt.

Wnioki o udział złożyły następujące podmioty:

  • hiszpańskie konsorcjum Cobra Instalaciones y Servicios (Cobra Instalaciones y Servicios oraz Elecnor Servicios y Proyectos)
  • łotewsko-francusko-polskie konsorcjum Alstom-BMGS-GE-Torpol (BMGS, Bombardier Transportation Baltics, Alstom Transport, GE Energy Power Conversion France, Torpol)
  • francusko-niemiecko-łotewskie konsorcjum STC Baltic Electrification (Colas Rail, Siemens Mobility, Siemens Mobility Oy Latvijas filiāle, TSO)
  • turecka firma Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayı

„Cieszymy się z dużego zainteresowania i silnej konkurencji, ponieważ firmy, które zgłosiły się do przetargu, reprezentują największych i najpoważniejszych graczy na międzynarodowym rynku elektryfikacji kolei dużych prędkości. Proponowana architektura elektryfikacji Rail Baltica oparta jest na statycznych przemiennikach częstotliwości 2×25 kV i po raz pierwszy jest wdrażana w projekcie na taką skalę, zapewniając elastyczną i wydajną integrację podsystemu energetyki kolejowej pomiędzy krajami. Dlatego musimy mieć pewność, że otrzymamy najbardziej kompetentne wsparcie dostępne na rynku globalnym” – powiedział Jean-Marc Bedmar , szef działu systemów i operacji w RB Rail AS.

Wstępnie zakwalifikowani kandydaci zostaną zaproszeni do składania propozycji technicznych i finansowych do końca 2022 r. II etap i składanie wniosków będą kontynuowane w pierwszej połowie 2023 r. w celu podpisania umowy do końca 2023 r.

Zakres zamówienia na projekt i budowę podsystemu energetycznego obejmuje podstacje trakcyjne, sieć trakcyjną, system sterowania oraz inne elementy bezpośrednio związane z pełną funkcjonalnością podsystemu energetycznego. Sam zakres projektu jest imponujący – łączna długość 870 km dwutorowego toru wymaga ponad 2 000 km sieci trakcyjnej, około 4 350 ton materiałów miedzianych, 50 000 masztów i 10 podstacji trakcyjnych.

Fot. railbaltica.org

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz