PKP Polskie Linie Kolejowe SA wybrały krakowską spółkę do przygotowania projektu oraz wykonania robót budowlanych na trasie z Łomży do Białegostoku. Chodzi o rewitalizację linii kolejowej nr 49 (Łomża-Śniadowo) oraz odbudowę infrastruktury obsługi pasażerskiej linii nr 36 (Śniadowo-Łapy). W ramach inwestycji powstanie także łącznica pomiędzy tymi odcinkami. Przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach programu Kolej+.
Spółka ZUE wyceniła realizację inwestycji PKP PLK na 367,1 mln zł brutto (zakres podstawowy), 404,8 mln zł brutto (zakres podstawowy + opcje). Złożona propozycja okazała się najkorzystniejsza cenowo spośród wszystkich ofert. To właśnie aspekt finansowy był jedynym kryterium oceny zgłoszeń. Postępowanie przetargowe krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem – o kontrakt ubiegało się aż 16 firm i konsorcjów.
Informacja z otwarcia ofert dostępna jest TUTAJ
Zgodnie z warunkami przetargu, wykonawca będzie miał 48 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.
Realizacja tej inwestycji ma duże znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej północno-wschodniej Polski. Projekt umożliwi przywrócenie połączenia kolejowego między Łomżą a Białymstokiem po 30 latach przerwy, co znacząco wpłynie na mobilność mieszkańców tego regionu.
Po zakończeniu prac pociągi będą kursowały z prędkością 80-120 km/h, co pozwoli skrócić czas podróży oraz zwiększyć konkurencyjność transportu kolejowego. Inwestycja obejmuje również budowę peronów i przystanków zgodnie ze współczesnymi standardami obsługi podróżnych, co zwiększy dostępność kolei dla osób z niepełnosprawnościami.
Autor: Damian Malesza
Sprawdź również: