Na blisko 18-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 202 – między Gdańskiem a Gdynią trwają prace związane z regulacją położenia torów. Celem działań jest nie tylko zwiększenie prędkości pociągów ze 100 do 120 km/h, ale również poprawa stanu technicznego nawierzchni kolejowej i zagwarantowanie dobrych parametrów infrastruktury na kolejne lata. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) o wartości 6,96 mln zł brutto, ma na celu zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu składów. Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków własnych spółki.
Do realizacji zadania wykorzystywany jest specjalistyczny zespół do regulacji torów, nazywany DPUS. Składa się on z trzech członów: podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. Zespół ten służy do regulacji położenia torów, uzupełniania podsypki tłuczniowej oraz regulacji sieci trakcyjnej.
Prace odbywają się w porze nocnej, aby ograniczyć wpływ robót na ruch składów pasażerskich i towarowych. Przez Trójmiasto przejeżdża w ciągu doby nawet ponad 260 pociągów, co sprawia, że każda ingerencja w ruch wymaga precyzyjnego planowania.
Zakończenie zadania pn. Prace utrzymaniowe na linii nr 202 wraz z poprawą parametrów eksploatacyjnych na odcinku Gdańsk Główny – Gdynia Chylonia planowane jest w połowie czerwca br. Efekty robót będą odczuwalne już od czerwcowej korekty rozkładu jazdy. Projekt jest realizowany przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska (PPMT).




Autor: Damian Malesza
Fot. PPMT
Sprawdź również: