Sektorkolejowy » Nevomo prezentuje lewitujący pociąg

Nevomo prezentuje lewitujący pociąg

pzez Adrian

Jest to pierwsze na świecie rozwiązanie modernizacyjne dla istniejących wagonów kolejowych, umożliwiające autonomiczną pracę bez lokomotywy.

Nevomo prezentuje swój przełomowy MagRail Booster po raz pierwszy publicznie na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO.

MagRail Booster, część portfolio produktów MagRail, to pierwsze na świecie rozwiązanie modernizacyjne dla istniejących wagonów kolejowych, które wykorzystuje napęd elektromagnetyczny z silnikiem liniowym, umożliwiając każdemu wagonowi poruszanie się niezależnie bez lokomotywy. Został on zaprojektowany w celu ulepszenia istniejących usług kolejowych, umożliwiając automatyzację ruchu i elektryfikację infrastruktury z większą elastycznością, wyższą częstotliwością usług, zwiększoną przepustowością i poprawioną dynamiką.

Wykazano, że wagony wyposażone w MagRail Booster mogą poruszać się po konwencjonalnej infrastrukturze kolejowej. Potencjalna prędkość transportu towarowego może osiągnąć nawet 160 km/h. W bezprecedensowy sposób zmodernizowane wagony towarowe mogą działać bez lokomotywy, zarówno w kompletnych składach pociągów, jak i jako pojedyncze jednostki. Co ciekawe, mogą one autonomicznie łączyć się i rozłączać z innymi wagonami. Konwencjonalny system sterowania pociągiem zapewnia bezpieczną i dokładną pracę, a wagony poruszają się płynnie.

„Uruchomienie MagRail Booster to kolejny znaczący kamień milowy dla Nevomo i całej branży kolejowej. Poprzez płynną modernizację istniejącej infrastruktury kolejowej, nasza technologia zapewnia transformacyjne podejście do rozwoju transportu kolejowego. Dzięki MagRail Booster wprowadzamy innowacje, aby umożliwić kolei łatwe dostosowanie się i szybszy rozwój w szybko ewoluującej erze cyfrowej, przynosząc wymierne korzyści zarządcom infrastruktury, operatorom i ich klientom. Jednocześnie chciałbym podziękować GATX Rail Europe za zaangażowanie w rozwój i testowanie naszej technologii, bez którego dzisiejszy sukces nie byłby możliwy” – powiedział Kacper Koniarski, dyrektor ds. zarządzania produktem i współzałożyciel Nevomo.

Firma nawiązała współpracę z SNCF, RFI, GATX i innymi podmiotami w celu zbadania potencjału MagRail Booster w ich sieciach zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowego. W szczególności zastosowanie MagRail Booster może zwiększyć przepustowość paryskiej sieci kolei podmiejskiej poprzez większe przyspieszenie i precyzyjne zwalnianie istniejących składów pociągów. Pierwsze komercyjne wdrożenia technologii MagRail Booster są już planowane na lata 2024-2025, począwszy od zastosowań towarowych, takich jak zakłady przemysłowe lub porty.

Źródło: RailMarket
Autor: Karel Novak
Fot. Nevomo

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz