INNOTRANS: Nevomo nawiązało współpracę z firmą przewozową Captrain Deutschland należącą do SNCF, aby wspólnie przedstawić pomysł wykorzystania produktu MagRail Booster firmy Nevomo „w rzeczywistym środowisku”, podała w komunikacie firma technologiczna na InnoTrans. Próby miałyby się odbyć w zakładzie przemysłowym na terenie Niemiec, a ich rozpoczęcie zaplanowano w przyszłym roku. Captrain już podjęło w tym kierunku odpowiednie działania.
Właśnie ogłosiliśmy podczas InnoTrans nasz pierwszy projekt, który mamy nadzieję będzie głęboką i owocną współpracą z Captrain Germany. To nasz pierwszy projekt opłacony przez klienta, powiedział Michael Schultz-Wildelau, Senior Business Development Manager w Nevomo.
Zaawansowana technologia
Innowacyjna technologia MagRail wykorzystuje zjawisko pasywnej lewitacji magnetycznej w połączeniu z napędem liniowym, co pozwala pojazdom kolejowym lewitować na istniejącej infrastrukturze kolejowej. Spółka testuje koncepcję MagRail Booster, która ma na celu modernizację istniejących wagonów towarowych i umożliwienie zastosowania napędu liniowego. Celem jest zapewnienia lepszego przyspieszenia i dodatkowej mocy na stromych zboczach oraz umożliwienie pracy sieciowej w tunelach, w których brakuje prześwitów dla napowietrznego sprzętu elektryfikacyjnego. Nevomo twierdzi, że pojedyncze wagony MagRail Booster będą mogły działać niezależnie i autonomicznie, bez konieczności podłączania do lokomotywy.
Udane testy, obiecujące wyniki
Schultz-Wildelau dodał, że Nevomo zrewidowało swoje podejście do montażu magnesów na wózkach wagonowych, licząc na zmniejszenie obciążenia związanego z zatwierdzeniami technicznymi dla tej technologii. Spółka ogłosiła pomyślne zakończenie testów we wrześniu 2023 r., aby zademonstrować potencjał pasywnej lewitacji pojazdów na istniejącej infrastrukturze kolejowej.
Autor: Poznańczyk
Sprawdź jeszcze: