Sektorkolejowy » Michał Jasiak przechodzi z CPK do CUPT

Michał Jasiak przechodzi z CPK do CUPT

pzez DamianM

Dobra wiadomość dla branży kolejowej. Michał Jasiak, dyrektor Biura Wdrażania Strategii i Planowania Podprogramu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego rozpoczyna pracę w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jako zastępca dyrektora będzie odpowiadał m.in. za przeprowadzenie procesu liberalizacji rynku kolei dalekobieżnej w Polsce oraz wsparcie Ministerstwa Infrastruktury w planowaniu i zarządzaniu publicznym transportem zbiorowym w kolejowych przewozach pasażerskich.

Propozycja transferu Michała Jasiaka wyszła z Ministerstwa Infrastruktury, które doceniło jego dotychczasową pracę i zaangażowanie w realizacji projektów analitycznych i planistycznych związanych z rozwojem sieci kolejowej w Polsce. W CUPT czekają go m.in. zadania integracji wysiłków wszystkich interesariuszy w poprawę jakości kolejowych usług transportowych od planowania przez przetargi, aż po wyzwania, które czekają polski rynek przewozów dalekobieżnych w związku z jego otwarciem w 2030 r.

Nie pozostawiam CPK, a już w CUPT, będę kształtował ruch pociągów na budowanych liniach KDP, na początek linii, „Y”, która połączy Warszawę, Lotnisko CPK, Łódź, Poznań i Wrocław – tak, aby jak najlepiej wykorzystać jej możliwości. Istotna jest również silna współpraca CPK i CUPT, aby doświadczenie ekspertów obu instytucji wykorzystać do przeprowadzenia procesu liberalizacji i zwiększyć liczbę pasażerów i efektywność transportu kolejowego – powiedział Michał Jasiak, zastępca dyrektora w CUPT.

O Michale Jasiaku

Michał Jasiak to inżynier, menadżer i planista od 15 lat związany ze strategią i analizami w branży kolejowej. Inicjował, wdrażał i nadzorował realizację projektów strategicznych i analitycznych o dużym oddziaływaniu na jakość planowania sieci kolejowej w Polsce.

W latach 2010 – 2018 w Polskich Liniach Kolejowych, w tym od 2013 r. na stanowiskach menedżerskich, odpowiadał m.in. za kształtowanie strategii inwestycyjnej zarządcy narodowej sieci kolejowej. Wraz z zespołem określał zakres i prowadził prace przygotowawcze do przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Inicjował wdrażanie mikrosymulacji ruchu kolejowego jako elementu prac studialnych poprzedzających projektowanie linii kolejowych oraz budowę Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego (KMM). Nadzorował prace zespołu opracowującego Pasażerski Model Transportowy (PMT).

W latach 2019 – 2025 w Centralnym Porcie Komunikacyjnym, ostatnio na stanowisku dyrektora Biura Wdrażania Strategii i Planowania. Zbudował 40-osobowy zespół planistów i analityków opracowujący projekty stosowane w procesie planowania i realizacji inwestycji kolejowych, takie jak: Horyzontalny Rozkład Jazdy (HRJ), Lokalne Huby Mobilności (LHM) i Sieć Terminali Intermodalnych (STI).

Kierował pracami nad architekturą studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych (STEŚ) i nadzorował merytorycznie przebieg wszystkich prac studialnych dla linii kolejowych CPK. Zainicjował strategiczne, długoterminowe planowanie rozwoju krajowej sieci kolejowej w ramach projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK) realizowanego wraz z PLK i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów.

W CUPT będzie odpowiadał za zadania związane z liberalizacją rynku kolei dalekobieżnej oraz wsparcie Ministerstwa Infrastruktury w planowaniu, organizowaniu i zarządzaniu publicznym transportem zbiorowym w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym.

Magister inżynier logistyki i technologii transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej, absolwent studiów podyplomowych zarządzania projektami na Uniwersytecie Koźmińskiego. Kolejarz z wykształcenia i zamiłowania, łączący teorię z praktycznymi wdrożeniami.

Jego zawodowym mottem jest kształtowanie racjonalnych rozwiązań transportowych – opartych na liczbach i analizach, wypracowanych w dialogu z interesariuszami i odpowiadających na potrzeby pasażerów.

Źródło: CPK
Fot. CPK

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz