Organizator Międzynarodowych Targów Technologii Transportu, czyli Messe Berlin zapowiada sporo atrakcji i nowości, nie tylko dla przedstawicieli ściśle branży transportowej. Jedną z takich nowinek jest Railfluencer Festival. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji InnoTrans jest „Przyszłość mobilności”, ale przyszłość pojmowana bardzo szeroko. Wpływ na nią mają także media społecznościowe i działający w nich influencerzy i multiplikatorzy z branży, im właśnie poświęcony jest wspomniany festiwal.
Współczesny świat przenosi się do sieci, coraz częściej nawet codzienne zakupy robimy wyłącznie w internecie. Firmy prześcigają się w zwróceniu uwagi klienta na swój produkt. Jak się okazuje ogromny wpływ na podejmowane przez klienta decyzje mają właśnie influencerzy. Dotyczy to oczywiście i sektora mobilnościowego. Stąd Festiwal Railfluencer, który odbędzie się w piątek 27 września w trakcie InnoTrans, udział w nim możliwy jest tylko na zaproszenia. Samo wydarzenie będzie transmitowane na InnoTrans Plus.
Współpraca influencerów i multiplikatorów branżowych, czyli Railfluencererów z firmami to szansa na zwiększenie widoczności w mediach społecznościowych, a co za tym idzie szansa na zaprezentowanie swoich produktów i usług globalnemu odbiorcy, także szansa na budowanie sieci nowych kontaktów. Możliwość spotkania na żywo z influencerami z branży mobilnościowej to ciekawa propozycja dla firm zarówno już mocno obecnych na rynku, jak i dla tych, które dopiero nań wchodzą.
Jak ogromny jest wpływ infuencerów na sektor transportowy świadczyć może to, że Railfluencerzy oraz wybrani wystawcy targów InnoTrans zostaną uhonorowani nagrodami w trzech kategoriach, tj. najlepszy film InnoTrans, najlepszy film o marce oraz najlepszy kanał mobilnościowy. Nagrody przyzna niezależne jury.
I tak „Najlepszy film InnoTrans” to kategoria, w której powstałe w ścisłej współpracy InnoTrans z influencerami dokumenty pokazywać mają albo np. recenzje produktów albo stanowić będą retrospektywne relacje z dawniejszych wydarzeń. Z kolei w kategorii „Najlepszy film o marce” wyróżnione ma być wideo najskuteczniej promujące marki z branży. Startować mogą zarówno inluencerzy, jak i same firmy, które przygotowały odpowiedni materiał promocyjny. Wyróżniający się kreatywnością, pomysłowością w prezentacji wszelkich tematów związanych z moblinością kanał YouTube zostanie nagrodzony w kategorii oczywiście „Najlepszy kanał mobilności”.
Festiwal Railfluencer to niewątpliwie ciekawa propozycja i dla branżowców i dla miłośników nowości, technologii, czy historii transportu.
Autor: AF