„Szyte na miarę” prefabrykaty CONTRACK, znajdują swoje zastosowanie tam, gdzie konieczne jest błyskawiczne przywrócenie komunikacji. Dla mieszkańców oczywistym skojarzeniem będą ważne skrzyżowania drogowo-tramwajowe, dla organizatorów ruchu mogą to być również, ukryte dla postronnych, zaplecza techniczne, takie jak zajezdnia przy ulicy Fortecznej w Poznaniu.
Z punktu widzenia zwykłego użytkownika infrastruktury, kluczowe lokalizacje to te które pieszo, rowerem, samochodem czy tramwajem, pokonuje niemalże codziennie w drodze do sklepu, pracy, domu czy szkoły – przejazdy, skrzyżowania, ronda. Dla organizatora ruchu są to również te obiekty infrastruktury punktowej, które służą technicznemu przygotowaniu i wyprawieniu na trasy taboru, zwłaszcza tramwajowego. Jeśli się to uzmysłowi, nie będzie wcale dziwić, że zarządcy sieci tramwajowych poszukują do swoich pętli, krańcówek i zajezdni tramwajowych rozwiązań wysokojakościowych, trwałych a przede wszystkim umożliwiających szybką zabudowę i wymianę, skutkującą błyskawicznym przywracaniem ruchu szynowego i/lub kołowego.
To właśnie te przesłanki stały za wyborem technologii CONTRACK dla zajezdni tramwajowej przy ulicy Fortecznej w Poznaniu. Utrzymanie w niej ruchu tramwajowego i kołowego ma bowiem kluczowe znaczenie dla komunikacyjnego funkcjonowania całego miasta. Dlatego właśnie wybrano nasze wielkogabarytowe prefabrykaty rozjazdowe, które – dzięki sprawnej akcji logistyczno-budowlanej, byliśmy w stanie skutecznie zainstalować w kilkadziesiąt godzin i przywrócić na nich ruch – stwierdza Tomasz Bis, Dyrektor ds. Realizacji Kontraktów w spółce KZN Rail, odpowiedzialnej za zabudowę prefabrykatów CONTRACK.
Do tej pory na Fortecznej zamontowane zostały 3 rozjazdy w prefabrykowanych płytach CONTRACK. Pod koniec ubiegłego roku zabudowany został układ pojedynczego połączenia torów, złożony z dwóch rozjazdów osadzonych w betonowych prefabrykatach. W ostatnich tygodniach zainstalowane zostały płyty z rozjazdem jednotorowym, pojedynczym, łukowym. W obu przypadkach praca została zorganizowana tak, by nie było konieczności ściągania i ponownego rozwieszania sieci trakcyjnej – rozładunek i precyzyjne ułożenie płyt odbyło się z wykorzystaniem specjalistycznych bramownic PWP lub odpowiednio dobranego dźwigu hds.
Z tej ostatniej realizacji jesteśmy szczególnie zadowoleni, bo całość prac budowlanych udało nam się zamknąć w ledwie 48 godzin. Większe doświadczenie ekipy, dopasowanie odpowiednich urządzeń do lokalnej specyfiki i sam rozwój technologii CONTRACK, sprawia, że weekendowa zabudowa lub wymiana naszych prefabrykatów, o której mówimy od początku uruchomienia projektu, staje się faktem. Jest to możliwe dzięki indywidualnemu dopasowaniu naszych prefabrykatów zarówno do lokalnego układu komunikacyjnego jak i szczegółowych rozwiązań technicznych wymaganych przez klienta – podkreśla Tomasz Bis.
Do tej pory „szyte na miarę” prefabrykaty CONTRACK znalazły swoje zastosowanie w Bytomiu, Poznaniu, Rudzie Śląskiej, Krakowie i Mysłowicach. Zabudowywane są zawsze tam, gdzie szybkie i niezawodne przywrócenie ruchu szynowego i/lub kołowego ma szczególne znaczenie dla lokalnej społeczności, zarządcy sieci drogowej i tramwajowej oraz przewoźników komunikacji zbiorowej.







