Sektorkolejowy » 11 ofert w przetargu PLK na modernizację linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Wierzchucin – wszystkie przekraczają 1 mld zł

11 ofert w przetargu PLK na modernizację linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Wierzchucin – wszystkie przekraczają 1 mld zł

pzez DamianM

Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie (w zakresie SRK i telekomunikacji) oraz wykonanie robót na linii kolejowej nr 201 na odcinku pomiędzy Maksymilianowem i Wierzchucinem w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”. Zgłosiło się 11 podmiotów. Krajowy zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji 1,782 mld zł brutto.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.STRABAG sp. z o.o.1,081 mld
2.Konsorcjum firm:
-Budimex SA (lider)
-Budimex Kolejnictwo SA (partner)
1,105 mld
3.Konsorcjum firm:
-ZUE SA (lider)
-DUNA Polska SA (partner)
1,111 mld
4.Trakcja SA1,119 mld
5.Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. (PPM-T)1,156 mld
6.TORPOL SA1,178 mld
7.Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.1,179 mld
8.Konsorcjum firm:
-PORR SA (lider)
-Trakcja System sp. z o.o. (partner)
1,183 mld
9.Konsorcjum firm:
-Adamietz sp. z o.o. (lider)
-Adamietz Warszawa sp. z o.o. (partner)
-Future Adventure Construction sp. z o.o. (partner)
1,187 mld
10.Konsorcjum firm:
-MIRBUD SA (lider)
-TRANSKOL sp. z o.o. (partner)
-TORHAMER sp. z o.o. (partner)
1,189 mld
11.Konsorcjum firm:
-Track Tec sp. z o.o. (lider)
-Intop Warszawa sp. z o.o. (partner)
1,211 mld

Najbardziej atrakcyjną cenowo propozycję złożyła spółka STRABAG (1,08 mld zł brutto). W kolejnym etapie PLK oceni oferty pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.

Zakres prac w ramach inwestycji PLK

Zakres podstawowy obejmuje realizację robót w następujących obszarach: nawierzchnię i podtorze, sieć trakcyjną wraz z zasilaniem, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe, przejścia oraz przejazdy. Ponadto wykonawca opracuje projekty wykonawcze wraz z realizacją robót dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń oraz systemów telekomunikacyjnych.

Zamawiający przewidział również opcję na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii kolejowej nr 201. Realizacja inwestycji ma potrwać 40 miesięcy od momentu zawarcia kontraktu, w tym zakończenie wszystkich robót budowlanych ma nastąpić w ciągu 32 miesięcy.

Wymagania wobec wykonawców

Oferenci musieli wykazać się znaczącym doświadczeniem, w tym realizacją robót budowlanych na co najmniej dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej obejmujących budowę lub przebudowę minimum 20 km nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej.

Fot. Sektorkolejowy

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz