Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie (w zakresie SRK i telekomunikacji) oraz wykonanie robót na linii kolejowej nr 201 na odcinku pomiędzy Maksymilianowem i Wierzchucinem w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”. Zgłosiło się 11 podmiotów. Krajowy zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji 1,782 mld zł brutto.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
1. | STRABAG sp. z o.o. | 1,081 mld |
2. | Konsorcjum firm: -Budimex SA (lider) -Budimex Kolejnictwo SA (partner) | 1,105 mld |
3. | Konsorcjum firm: -ZUE SA (lider) -DUNA Polska SA (partner) | 1,111 mld |
4. | Trakcja SA | 1,119 mld |
5. | Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. (PPM-T) | 1,156 mld |
6. | TORPOL SA | 1,178 mld |
7. | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. | 1,179 mld |
8. | Konsorcjum firm: -PORR SA (lider) -Trakcja System sp. z o.o. (partner) | 1,183 mld |
9. | Konsorcjum firm: -Adamietz sp. z o.o. (lider) -Adamietz Warszawa sp. z o.o. (partner) -Future Adventure Construction sp. z o.o. (partner) | 1,187 mld |
10. | Konsorcjum firm: -MIRBUD SA (lider) -TRANSKOL sp. z o.o. (partner) -TORHAMER sp. z o.o. (partner) | 1,189 mld |
11. | Konsorcjum firm: -Track Tec sp. z o.o. (lider) -Intop Warszawa sp. z o.o. (partner) | 1,211 mld |
Najbardziej atrakcyjną cenowo propozycję złożyła spółka STRABAG (1,08 mld zł brutto). W kolejnym etapie PLK oceni oferty pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.
Zakres prac w ramach inwestycji PLK
Zakres podstawowy obejmuje realizację robót w następujących obszarach: nawierzchnię i podtorze, sieć trakcyjną wraz z zasilaniem, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe, przejścia oraz przejazdy. Ponadto wykonawca opracuje projekty wykonawcze wraz z realizacją robót dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń oraz systemów telekomunikacyjnych.
Zamawiający przewidział również opcję na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii kolejowej nr 201. Realizacja inwestycji ma potrwać 40 miesięcy od momentu zawarcia kontraktu, w tym zakończenie wszystkich robót budowlanych ma nastąpić w ciągu 32 miesięcy.
Wymagania wobec wykonawców
Oferenci musieli wykazać się znaczącym doświadczeniem, w tym realizacją robót budowlanych na co najmniej dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej obejmujących budowę lub przebudowę minimum 20 km nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej.
Fot. Sektorkolejowy








Zobacz również: