Sektorkolejowy » Zgierz chce odbudować fragment linii tramwajowej nr 46 za blisko 40 mln zł

Zgierz chce odbudować fragment linii tramwajowej nr 46 za blisko 40 mln zł

pzez DamianM

Miasto Zgierz rozpocznie w czerwcu 2026 r. prace nad przywróceniem fragmentu linii tramwajowej nr 46 – kiedyś najdłuższej w kraju. Nowy odcinek o długości ponad 3,6 km połączy węzeł Kurak z rejonem ul. Podgórnej na Proboszczewicach. Koszt inwestycji wyniesie ok. 40 mln zł – ponad połowę tej sumy ma pokryć dotacja ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, reszta kwoty zostanie sfinansowana z lokalnego budżetu. Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2029 r.

Odbudowa obejmie wyłącznie odcinek w granicach Zgierza – tramwaje dojadą od Kuraka do okolic Szkoły Podstawowej nr 10 przy ul. Witosa. Rozszerzenie projektu na pełną trasę wymagałoby współpracy z innymi samorządami i wygospodarowania znaczących środków finansowych. Mieszkańcy liczą jednak, że w przyszłości uda się reaktywować połączenie aż do Ozorkowa.

Tramwaje po raz pierwszy obsłużyły linię tramwajową nr 46 w 1922 r. Do czasu likwidacji w 2018 r. trasa ta pozostawała rekordzistką kraju pod względem długości – jej długość liczyła 35 km i przebiegała przez 4 gminy. Cały przejazd trwał nawet 2 godz. Zamknięcie linii nastąpiło ze względu na fatalny stan techniczny torowiska – jego kompleksowy remont przekraczał możliwości finansowe wszystkich zaangażowanych jednostek.

Autor: Igor Mierzwiński
Fot. Miasto Zgierz – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz