Pasażerowie znów mogą korzystać z tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez ostatni miesiąc, od 28 czerwca, tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac modernizacyjnych, obejmujących wymianę elementów systemu przeciwpożarowego.
Dotychczasowa instalacja, zamontowana jeszcze przed otwarciem tunelu w 2008 roku, działała bez zarzutu, jednak z uwagi na zakończenie produkcji części zamiennych przez producenta miasto zdecydowało się na wymianę kluczowych komponentów na nowe, dostępne obecnie na rynku. Dzięki temu zapewniona będzie możliwość ich sprawnej konserwacji i szybkiej wymiany w przyszłości.
Zakres prac obejmował również szlifowanie szyn oraz inne niezbędne prace serwisowe. Tunel zamknięto w okresie wakacyjnym, równolegle z przebudową skrzyżowania ulic Mogilskiej, al. Jana Pawła II i ul. Meissnera. Pozwoliło to uniknąć dwukrotnego wstrzymywania ruchu tramwajowego w tej części miasta.
Bezpieczeństwo pasażerów było dla nas priorytetem, dlatego prace mogły być prowadzone jedynie przy całkowitym wyłączeniu tunelu z ruchu – podkreślają przedstawiciele Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Dzięki starannemu przygotowaniu inwestycji modernizacja zakończyła się zgodnie z planem.
Wraz z ponownym otwarciem tunelu przywrócony został ruch tramwajowy na odcinku rondo Mogilskie – Dworzec Towarowy. Linia nr 50 powróciła na swoją stałą trasę. W dalszym ciągu zawieszone pozostają linie 5, 17 i 19 – z uwagi na trwające prace w rejonie ul. Mogilskiej oraz na moście Grunwaldzkim.
Dzięki zakończonym pracom pasażerowie znów mogą szybko i wygodnie przejechać pod centrum Krakowa jedną z kluczowych tras komunikacyjnych w mieście.
Fot. MPK Kraków
Zobacz również: