Czeski przewoźnik rozpocznie 18 września br. pilotażowe połączenia kolejowe w Polsce. Pierwszy pociąg niezależnego operatora wyruszy o 849 ze stacji Kraków Główny w kierunku Warszawy Wschodniej. To preludium do pełnej ekspansji żółtych składów zaplanowanej na grudzień 2025 r., kiedy firma uruchomi 15 par pociągów dziennie na trasach łączących największe polskie miasta.
Etap testowy przed grudniową ekspansją
Pilotażowe połączenia będą realizowane w trybie indywidualnego rozkładu jazdy, co wydłuży czas przejazdu o blisko 30 minut względem docelowych założeń. RegioJet wykorzysta ten okres do przeszkolenia załóg, przetestowania standardów obsługi oraz wsparcia procesu rekrutacyjnego przed grudniowym startem regularnych połączeń.
Od 14 grudnia 2025 r. przewoźnik uruchomi połączenia w ramach rozkładu rocznego. 6 par pociągów połączy Poznań z Warszawą, 3 pary będą kursować między Gdynią a Krakowem przez Warszawę, a dodatkowe 6 par obsłuży trasę Warszawa-Kraków. W planach jest także połączenie międzynarodowe z Warszawy do Pragi. Pociągi RegioJet mają osiągać prędkości porównywalne z Pendolino, oferując jednocześnie niższe ceny biletów.
Cztery klasy podróży i rozbudowany catering
RegioJet wprowadza na polski rynek 4 klasy podróży: business, relax, standard oraz low cost. W trzech z nich – wyższych – pasażerowie otrzymają nieograniczony dostęp do kawy, cappuccino lub latte. Wszystkie klasy zapewniają bezpłatną wodę, internet bez logowania oraz system rozrywki pokładowej z filmami dostępnymi podczas jazdy. W wagonach typu Astra ekrany będą wbudowane w fotele.
Przewoźnik stawia na rozbudowaną ofertę cateringową w przystępnych cenach. W okresie pilotażowym menu będzie stale rozszerzane – firma przyjmuje oferty polskich producentów wysokiej jakości produktów spożywczych.


Zatrudnienie 300 pracowników do marca 2026 r.
W każdym składzie RegioJet pracować będzie ośmiu członków załogi: maszynista, kierownik pociągu, dwóch baristów w dwóch kuchniach oraz czterech stewardów. To więcej niż u innych polskich przewoźników. Do końca marca 2026 r. firma planuje zatrudnić 300 polskich pracowników. Doświadczeni maszyniści mogą liczyć na wynagrodzenie blisko 16 tys. zł brutto miesięcznie, bez uwzględnienia nadgodzin.
RegioJet planuje utworzenie akademii szkoleniowej, gdzie będzie kształcić i przekwalifikowywać pracowników, w tym kierowców autobusów zainteresowanych pracą w transporcie kolejowym.
Elastyczna polityka biletowa
Bilety na pociągi RegioJet w okresie pilotażowym dostępne są wyłącznie online na stronie regiojet.pl, z cenami startującymi od 39 zł. W grudniu 2026 r. przewoźnik uruchomi biletomaty i kasy na dworcach. W pociągach krajowych obowiązywać będą polskie ulgi ustawowe oraz oferty promocyjne.
Przewoźnik oferuje bezpłatną wymianę lub zwrot biletu do 15 minut przed odjazdem pociągu. W przypadku opóźnień rekompensaty są przekazywane automatycznie na konto pasażera bez konieczności składania wniosków.
Nowoczesny tabor i doświadczenie z Czech
Pociągi będą prowadzone lokomotywami Alstom TRAXX MS3 wyposażonymi w system ETCS oraz Siemens Vectron. Wagony w zależności od klasy oferują układ otwarty, przedziałowy lub mieszany.
RegioJet to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej. Należy on w całości do założyciela Radima Jančury. W 2024 r. firma przewiozła 13 mln pasażerów i zatrudnia obecnie niemal 2 tys. pracowników w całym regionie. Na trasie Praga-Ostrawa, gdzie RegioJet konkuruje od 2011 r., liczba pociągów podwoiła się, a ceny spadły o połowę i utrzymują się na tym poziomie od 14 lat.
Autor: Damian Malesza
Fot. RegioJet
Zobacz również: