W czasie 16. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku prezes Urzędu Transportu Kolejowego symbolicznie przypieczętował współpracę z instytucjami i przedstawicielami rynku kolejowego, którzy wspierają Kampanię Kolejowe ABC III. Na wydarzeniu UTK zaprezentował także działania, które są planowane w tej edycji projektu.
Z każdą kolejną edycją kampanii nabieramy większego rozpędu. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pomoc i wsparcie naszych przyjaciół. Zapewniam, że nasz zapał nie gaśnie. Napędza nas poczucie odpowiedzialności za bezpieczeństwo, zwłaszcza na obszarach kolejowych. Widzimy też, że nasze działania mają ogromny sens. Ta edukacja jest potrzebna, ponieważ jest kierowana do dzieci – przyszłych kierowców, użytkowników dróg i transportu publicznego. Trzymamy się zasady, że edukując dziś – tworzymy bezpieczniejsze jutro – powiedział dr inż. Ignacy Góra, prezes UTK.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) oraz instytucji i spółek związanych z sektorem kolejowym – PKP SA, Fundacji Grupy PKP, Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei (SOK), Arrivy RP, Kolei Mazowieckich, Kolei Dolnośląskich, Kolei Małopolskich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta, Polregio, Szybkiej Kolei Miejskiej z Warszawy oraz Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wszyscy złożyli podpisy na tablicy pamiątkowej, deklarując współpracę z UTK na rzecz poprawy bezpieczeństwa na kolei.
Prezes UTK podziękował także wszystkim uczestnikom spotkania za dotychczasowe zaangażowanie w działania realizowane w ramach poprzednich edycji projektu.

O Kampanii Kolejowe ABC III
W czasie targów TRAKO UTK został zaprezentowany film dotyczący dotychczasowych osiągnięć Kampanii Kolejowe ABC oraz działań zaplanowanych na najbliższe miesiące. W dwóch pierwszych edycjach projekt skierowany był przede wszystkim do trzech grup docelowych – przedszkolaków, klas I-III i klas IV-VI. Jednak ze względu na rosnące zainteresowanie bezpieczeństwem na obszarach kolejowych oraz konieczność dotarcia do jak największej liczby osób, w trzeciej edycji projektu do grup odbiorców dołączyli uczniowie klas VII-VIII. Zajęcia Kampanii Kolejowe ABC III będą niezwykle atrakcyjne dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak gogle VR, hologramy czy interaktywne aplikacje.
Trzecia edycja projektu rozpoczęła się w październiku 2023 r. i będzie trwała do grudnia 2028 r. W tym czasie UTK planuje blisko 1,5 tys. nieodpłatnych lekcji, które obejmą 45 tys. dzieci z całej Polski. Podobnie jak poprzednie edycje, inicjatywa ta korzysta ze wsparcia funduszy Unii Europejskiej – UTK otrzymał na jego realizację prawie 62,03 mln zł z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027. Całkowity koszt projektu to prawie 77,82 mln zł.
Kampania Kolejowe ABC III realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest dofinansowana przez Unię Europejską z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Źródło: UTK
Fot. UTK
Zobacz również: