Sektorkolejowy » Prezes Urzędu Transportu Kolejowego z wizytą studyjną w Medyce

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego z wizytą studyjną w Medyce

pzez DamianM

Dr inż. Ignacy Góra wziął udział w kolejnych spotkaniach z rynkiem kolejowym. Tym razem spotkał się z PKP Cargo Connect w Medyce i PKP Cargo Terminale Medyka-Żurawica. Prezes UTK zapoznał się ze specyfiką działalności operacyjnej i logistycznej podmiotów, które działają na ważnym dla Polski przejściu granicznym.

Terminal PKP Cargo Connect w Medyce to tzw. kolejowy „suchy port” rud żelaza, stali i kontenerów. Spółka jest międzynarodowym operatorem logistycznym, który świadczy usługi w zakresie transportu, przeładunków, magazynowania i usług celnych. Specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep w ramach sieci usług intermodalnych.

Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica PKP Cargo Terminale oferuje przeładunek towarów masowych oraz składowanie towarów jednostkowych we wszystkich relacjach przeładunkowych w transporcie kolejowym i samochodowym. Terminal kontenerowy posiada nowoczesny sprzęt przeładunkowy, ale ciekawostką jest estakada przeładunkowa wybudowana w latach 50. XX wieku. Z niej rozładowywano rudę z wagonów szerokotorowych. Obiekt nie jest już wykorzystywany, ale stanowi ciekawy przykład budowli kolejowej. Drugim obiektem jest jedyna w tej części Europy 6-tunelowa odmrażalnia na 120 wagonów.

Na terenie obu terminali są zarówno tory o rozstawie szyn 1520 mm, jak i 1435 mm.

W trakcie wizyty poruszone zostały najważniejsze kwestie związane z obecnym poziomem transportu towarów, możliwościami regionu w podniesieniu jego poziomu, a także bezpieczeństwem i rozwojem towarowego transportu kolejowego.

UTK dla rynku kolejowego

Wizyta studyjna wpisuje się w cykliczne spotkania Prezesa UTK z przedstawicielami przedsiębiorstw, które współtworzą rynek kolejowy w Polsce. Takie spotkania są dla pracowników UTK okazją do zapoznania się ze specyfiką funkcjonowania poszczególnych operatorów oraz poszerzania wiedzy o rozwiązaniach technicznych dostępnych na polskim rynku kolejowo-logistycznym.

Źródło: UTK
Fot. UTK

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz