Sektorkolejowy » PLK posadzą niemal 10 tys. drzew przy linii kolejowej nr 104

PLK posadzą niemal 10 tys. drzew przy linii kolejowej nr 104

pzez DamianM

Polskie Linie Kolejowe zasadzą niemal 10 tys. drzew oraz 11 tys. m² krzewów wzdłuż dwóch odcinków linii kolejowej nr 104. Nowa zieleń pojawi się w szkołach, parkach, lasach i na skwerach gmin, przez które przebiega trasa.

Na połowę grudnia br. zaplanowano zakończenie prac na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte. To część największej inwestycji infrastrukturalnej na południu Polski – projektu Podłęże-Piekiełko. Mieszkańcy zyskają nie tylko nową infrastrukturę torową i perony, ale także sporo zieleni – na tym fragmencie zasadzono 730 drzew i 1 tys. m² krzewów. W określonych miejscach pojawią się także budki lęgowe dla ptaków i nietoperzy.

Nowe połączenie Krakowa z Nowym Sączem i Zakopanem umożliwi Małopolanom sprawną komunikację najbardziej ekologicznym środkiem transportu, jakim jest pociąg. Przyczyni się do ograniczenia ruchu samochodów i zmniejszy zanieczyszczenie powietrza. Cieszę się, że oprócz stacji kolejowych i torów zostawimy po sobie również dużo nowej zieleni, zlokalizowanej w miejscach wskazanych przez przedstawicieli lokalnej społeczności – podkreślał Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

Nasadzenia wzdłuż linii kolejowej nr 104

Znacznie więcej sadzonek przewidziano dla kolejnego odcinka linii kolejowej nr 104 tj. bocznica Klęczany – Nowy Sącz, który ma zostać oddany do eksploatacji w pierwszej połowie przyszłego roku. Tutaj znajdzie się niemal 8,5 tys. drzew oraz 10 tys. m² krzewów. Dla kolejnych etapów inwestycji liczba sadzonek znacznie wzrośnie. Lokalizacje nowej zieleni wykonawcy uzgadniają z lokalnymi samorządami. Sadzonki trafią m.in. do szkół, obiektów użyteczności publicznej, parków, skwerów i lasów. Rodzaje roślin oraz ich liczba określone są w decyzjach środowiskowych.

O projekcie Podłęże-Piekiełko

Modernizacja linii  kolejowej nr 104 to część projektu Podłęże-Piekiełko. Obejmuje ono odnowienie i elektryfikację 75 km istniejącej trasy Chabówka – Nowy Sącz, a także budowę 58 km nowego szlaku łączącego Podłęże z Tymbarkiem oraz Mszaną Dolną. PLK prowadzą prace na sześciu odcinkach, dla dwóch kolejnych trwają przetargi. Po zakończeniu projektu najszybsze składy pokonają trasę Kraków – Nowy Sącz w blisko 60 min, a podróż do Zakopanego zajmie ok. 90 min.

Fot. PLK

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz