Sektorkolejowy » 450 mln euro na modernizację najstarszej linii kolejowej w Rumunii

450 mln euro na modernizację najstarszej linii kolejowej w Rumunii

pzez Damian

Alstom zrealizuje prace związane z elektryfikacją, wdrożeniem systemu ERTMS poziomu 2 oraz cyfrowego sterowania ruchem na drugim odcinku linii kolejowej Bukareszt–Giurgiu o długości 93 km.

Projekt, którego całkowita wartość wynosi ok. 450 mln euro (udział Alstomu to około 25%), ma na celu zwiększenie przepustowości, efektywności energetycznej i niezawodności usług na pierwszej linii kolejowej w Rumunii, oddanej do użytku w 1869 r. Za roboty budowlane będzie odpowiadać rumuńska firma Arcada. <blockquote><em>To nowa umowa, która umacnia pozycję Alstomu na rumuńskim rynku kolejowym zarówno w zakresie systemów sterowania ruchem, jak i elektryfikacji, oraz przyczyni się do rewitalizacji historycznego odcinka kolei</em> – powiedział Gabriel Stanciu, dyrektor zarządzający Alstom na Rumunię, Bułgarię i Mołdawię.</blockquote>

Umowę podpisano pomiędzy konsorcjum Asocierea RailWorks (Alstom i Arcada – lider konsorcjum) a państwowym zarządcą infrastruktury kolejowej CFR SA. Kontrakt przewiduje 36-miesięczny okres realizacji, obejmujący zarówno fazę projektową, jak i wykonawczą.

Zakres prac obejmuje modernizację 93,45 km jednotorowej linii kolejowej na trasie Bukareszt Północ – Jilava – Giurgiu Północ – Giurgiu granica. Inwestycja przewiduje elektryfikację, modernizację infrastruktury i nawierzchni kolejowej, wdrożenie nowoczesnych systemów sterowania ruchem i łączności oraz roboty budowlane. Modernizacja pozwoli na podniesienie prędkości maksymalnej do 160 km/h.

Alstom odpowiada za wdrożenie ERTMS poziomu 2, realizację cyfrowego systemu sterowania ruchem oraz prace związane z elektryfikacją, w tym budowę zasilania i sieci trakcyjnej.

Linia Bukareszt Północ – Giurgiu Północ – granica z Bułgarią jest częścią paneuropejskiego korytarza transportowego Ren–Dunaj (dawny korytarz IV) i łączy Rumunię z krajami Europy Południowo-Wschodniej: Bułgarią, Grecją i Turcją. Połączenie z Bułgarią realizowane jest poprzez Most Przyjaźni na Dunaju. Prace w ramach kontraktu obejmą linię aż do wjazdu na ten most.

Fot. Alstom

Zobacz również:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz