Marznący deszcz spowodował od wczorajszego (03 stycznia) wieczora oblodzenie sieci trakcyjnej na odcinku między Nasielskiem a Działdowem na linii Warszawa – Gdańsk. Obecnie utrzymywany jest ruch pociągów dalekobieżnych. Wstrzymane zostały przejazdy pociągów regionalnych. Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadził zastępczą komunikację autobusową na odcinku Działdowo – Nasielsk. Pociągi PKP Intercity jadące z oraz do Gdańska i Olsztyna mogą mieć ponad kilkudziesięciominutowe zmiany w rozkładzie jazdy. Obowiązuje wzajemne honorowanie biletów w pociągach PKP Intercity i Kolei Mazowieckich.
Między Nasielskiem a Działdowem przy odladzaniu sieci trakcyjnej pracują trzy pociągi sieciowe. Prace wykonywane są w trudnych warunkach na wysokości ponad 5 metrów nad torem.
Pociągi sieciowe pracują przy odladzaniu sieci na odcinkach między Nasielskiem a Działdowem na linii Warszawa – Gdańsk, na trasie Wyszków – Ostrołęka oraz w woj. kujawsko – pomorskim na trasie Warlubie – Twarda Góra – Smętowo. Ograniczony jest ruch pociągów na linii Słupsk – Lębork oraz Słupsk – Ustka.
Aktualizacja godzina 12:00
Służby techniczne po odlodzeniu sieci trakcyjnej przywracają ruch pociągów trakcją elektryczną na trasie Nasielsk – Działdowo na linii Warszawa – Gdańsk, linii Słupsk – Lębork oraz w woj. kujawsko – pomorskim na trasie Warlubie – Twarda Góra – Smętowo.
Cały czas pociągi sieciowe pracują przy odladzaniu sieci na odcinkach Pasieki – Ostrołęka na trasie Ostrołęka – Wyszków oraz Słupsk – Ustka.
Aktualizacja godzina 21:00
Linie kolejowe mimo trudnych warunków atmosferycznych są przejezdne. Najtrudniejsza sytuacja związana z opadami marznącego deszczu i zmianami w rozkładach jazdy występuje na liniach:
- Warlubie – Twarda Góra – Smętowo w województwie kujawsko-pomorskim pracują lokomotywy, które z wykorzystaniem trakcji spalinowej, umożliwiają kursowanie pociągów. Na linii prowadzone są prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej. Służby energetyczne deklarują, że powinny się zakończyć w nocy.
- Lębork – Słupsk w województwie pomorskim przejazd pociągów umożliwiają lokomotywy spalinowe, kontynuowane są prace przy odladzaniu sieci trakcyjnej.
W nocy z czwartku na piątek wykonywane będą jazdy patrolowe na kilkuset kilometrach linii kolejowych w celu sprawdzenia przejezdności najważniejszych szlaków.
Aktualizacja 5 stycznia godzina 7:00
W nocy w czwartku na piątek służby techniczne PLK SA wykonały jazdy patrolowe na 3200 km szlaków zapewniając możliwość przejazdu na najważniejszych liniach kolejowych.
Na najważniejszych stacjach kolejowych w pogotowiu są dodatkowe lokomotywy osłonowe i pociągi sieciowe. Sprzęt jest gotowy do wykorzystania w przypadku wystąpienia awarii i oblodzeń sieci trakcyjnej.
Sieć kolejowa jest przejezdna.
W nocy pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem 3 pociągi sieciowe pracowały przy odlodzeniu sieci trakcyjnej. Na linii pociągi przejeżdżają przy wykorzystaniu trakcji spalinowej.
Kontynuowane jest oczyszczanie z lodu sieci trakcyjnej na linii Warlubie – Twarda Góra – Smętowo. Pociągi przejeżdżają trakcją spalinową.
Bieżąca sytuacja na sieci kolejowej monitorowana jest przez specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który natychmiast reaguje na wszelkie utrudnienia. Służby PLK SA na bieżąco monitorują sytuację pogodową. W ciągłej gotowości są drużyny szybkiego reagowania na usterki, pociągi sieciowe i lokomotywy osłonowe. O zmianach w kursowaniu pociągów informują drużyny konduktorskie, komunikaty podawane są na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.