Wojewoda małopolski, Łukasz Kmita, wydał decyzję o pozwoleniu na budowę zaplecza techniczno-montażowego dla spółki Koleje Małopolskie. Będzie ono służyło do napraw, serwisowania oraz bieżącej obsługi pociągów. Umowa z wykonawcą na zaprojektowanie i budowę infrastruktury została podpisana ponad rok temu z konsorcjum firm Budimex i KZN Rail.
Zaplecze powstanie w ramach realizacji projektu pn. „Budowa zaplecza technicznego dla obsługi taboru kolejowego na stacji Kraków Towarowy wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką obiektów budowlanych”.
W lokalizacji tej będą wykonywane naprawy bieżące i awaryjne taboru oraz przeglądy okresowe w zakresie poziomów utrzymania P1, P2, P3. Ponadto będzie tam zapewnione całoroczne mycie i czyszczenie taboru w myjni z obiegiem zamkniętym.
Powierzchnia terenu przeznaczonego pod zaplecze to 3,38 ha. Hala będzie miała wymiary około 36 x 141 m. Łączna pojemność zaplecza to 25–30 pojazdów 4–5 członowych. W zakresie układu torowego przewidziano w większości zelektryfikowane tory. W hali mają się znaleźć trzy tory o nawierzchni bezpodsypkowej i długości 140 m, w tym dwa tory przeglądowo-naprawcze oraz jeden tor myjni z obiegiem zamkniętym. Powstanie też 20 torów postojowych o łącznej długości około 2 km.
Przeczytaj także: W nowej myjni będzie można umyć 18 składów PKP Intercity w ciągu doby.
Koszt realizacji inwestycji to 92,384 mln zł brutto, z czego wartość dofinansowania to blisko 64 mln zł.
Prace mają być zakończone w pierwszym kwartale 2022 r.
Autor: Agata Sumara
Fot. Martyn Jandula/Shutterstock.com