Modernizacja połączenia kolejowego Skawina – Kraków
Użytkownicy kolei podróżują pomiędzy Skawiną a Krakowem w lepszych warunkach. Trasa przeszła modernizację. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., od momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy kolei tj. 12 grudnia 2021 roku, pasażerowie korzystali z przeszło 800 połączeń kolejowych, które wykorzystują tę trasę. Przejazd pociągiem z Krakowa do Skawiny zajmuje obecnie około 20 minut.
Efekty prac modernizacyjnych
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie pociągów mogą korzystać z nowych przystanków tj. Skawina Jagielnia oraz Kraków Opatkowice. Zmodernizowano także następujące stacje kolejowe:
- Podbory Skawińskie
- Kraków Bonarka
- Skawina
Na pasażerów czekają również przystanki kolejowe w nowej odsłonie (Skawina Zachodnia, Kraków Sidzina). Użytkownicy kolei na tej trasie zyskali lepszy komfort podróży. Ponadto korzystanie z usług kolei jest zdecydowanie łatwiejsze dzięki licznym usprawnieniom. Zmodernizowane perony są wyższe, przez co wsiadanie i wysiadanie z pociągów jest łatwiejsze. W trosce o osoby, których poruszanie się jest ograniczone, przygotowano specjalne pochylnie, ścieżki naprowadzające oraz windy. Wdrożenie takich rozwiązań zwiększyło dostęp do kolei. Ponadto perony zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki oraz nowe czytelne oznakowanie.
Wyższy poziom bezpieczeństwa
Pasażerowie mogą czuć się bezpieczniej po zmroku, gdyż perony zyskały nowe oświetlenie, które jest bardziej wydajne. W ramach inwestycji pojawiły się także nowe nastawnie oraz urządzenia, które odpowiadają za sterowanie ruchem kolejowym. Ponadto przejazdy kolejowe zyskały nowe zabezpieczenia. Na trasie Skawina – Kraków wymieniono również sieć trakcyjną, tory kolejowe oraz rozjazdy.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycja, która obejmowała modernizację linii kolejowej Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, pochłonęła więcej niż 250 mln zł. Przedsięwzięcie przyczyniło się ulepszenia realizowanych połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
1 komentarzy
Wszystko ok tylko brak tablicy swietlnej na peronie i makabryczna informacja z megafonow nic nie slychac ,bardzo niezrozumiale