Na stacji w Kraśniku zamontowana zostanie sieć trakcyjna nad torem nr 4. Elektryfikacja poprawi przepustowość na trasie Lublin Główny – Stalowa Wola, dzięki czemu będzie mogło jeździć więcej pociągów towarowych. PKP PLK podpisały umowę na prace, których rozpoczęcie planowane jest w trzecim kwartale 2024 roku. Projekt za ok. 1 mln zł jest częścią Krajowego Programu Kolejowego.
W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zelektryzowano w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym w 2018 roku, jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe. Zmieni się to od 2025 roku, dzięki elektryfikacji tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68). Skorzystają na tym na przykład pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne. W ramach prac, wyremontowany zostanie również tor i uzupełnimy tłuczeń. Prace zaplanowane do IV kwartału 2024 r. nie wpłyną na ruch pociągów. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z.o.o. z Gdańska.
Źródło: PKP PLK