Nowe tory gotowe. Od poniedziałku 25 marca tramwaje linii 13, 26 i 27 będą kursowały ulicą Wolską na całej długości.
Tramwajarze zakończyli budowę nowych torów na Wolskiej między Elekcyjną a Kasprzaka. To część budowy nowej trasy na Kasprzaka, która została otwarta na początku marca. Zanim po nowo zbudowanych torach na Wolskiej pojadą tramwaje trzeba zdemontować specjalne tymczasowe, połączenie między torami przy al. Prymasa Tysiąclecia, gdzie tramwaje linii 13 zmieniały kierunek jazdy. Te prace zaplanowano od 21 do 24 marca.
W tym czasie tramwaje linii 13 będą kursowały na krótszej trasie – dojadą ulicą Wolską tylko do Skierniewickiej, ostatnim przystankiem będzie Metro Płocka 57. Do „trzynastki” w kierunku Pragi będzie można natomiast wsiąść na przystanku Zajezdnia Wola 03 na ulicy Wolskiej przy skrzyżowaniu z Młynarską. Częściej będą jeździły autobusy linii zastępczej Z26 (Cmentarz Wolski – Metro Płocka) – w dni powszednie w godzinach szczytu co 10 minut.
Od poniedziałku 25 marca, tramwaje wrócą na nowo zbudowane tory na Wolskiej. Dziesiątka pozostanie na obecnej trasie. Tramwaje linii 11 tak jak teraz w dni powszednie w godzinach szczytu będą jeździły na Nowe Bemowo; dojdą natomiast kursy poza godzinami szczytu oraz w soboty i niedziele między pl. G. Narutowicza a Cmentarzem Wolskim. Przy tej nekropoli będą kończyły trasę także tramwaje linii 13. Zmienią się trasy linii 26 i 27 – tramwaje pojadą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i M. Kasprzaka. Przestaną kursować autobusy linii Z26.
10: OSIEDLE GÓRCZEWSKA – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – Puławska – WYŚCIGI
11: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA; kursy skrócone: CM. WOLSKI – PL. NARUTOWICZA
13: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA
26: METRO MŁOCINY – T. Nocznickiego – Wólczyńska – W. Broniewskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. Solidarności – Targowa – J. Zamoyskiego – Grochowska – WIATRACZNA
27: CM. WOLSKI – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – al. Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – METRO MARYMONT
Tramwaj na Kasprzaka – nowa trasa tramwajowa dla Warszawy
Po zaledwie dwóch latach od rozpoczęcia budowy, od początku marca warszawiacy jeżdżą nowo zbudowaną trasą tramwajową. Dzięki niej szybko dojechać do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola. Korzystają z niej m.in. mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Do metra krótszą trasą docierają także tramwaje z Bemowa. Budowa nowej trasy tramwajowej objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostały wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostały przełożone do wykopu. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Wszystkie będą są potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Dotyczy to także przystanku w wykopie – Reduta Wolska. W tym miejscu tory tramwajowe zajęły miejsce jezdni. W miejscu rozebranych torów, które były obok tramwajarze powiększają tereny zielone. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Warszawski program tramwajowy
Obecnie w Warszawie jest w budowie ponad 11 km nowych tras tramwajowych – na Kasprzaka, wzdłuż Gagarina, na Stegny i do Wilanowa. Niedługo rozpocznie się budowa kolejnej trasy – wzdłuż ul. Rakowieckiej. W planach jest również ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie trasy na Zieloną Białołękę. Tramwaje Warszawskie pracują nad przygotowaniem kolejnych tras – na Gocław, wzdłuż Pola Mokotowskiego i wzdłuż Modlińskiej. Powstaje też najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce – na Annopolu. Sukcesywnie unowocześniany jest również tabor. Tramwaje Warszawskie odebrały już wszystkie ze 123 zamówionych tramwajów Hyundai. Flota tramwajów niskopodłogowych liczy już 434 tramwaje i jest największa w Polsce.
Źródło: Tramwaje Warszawskie