Sektorkolejowy » W Kiekrzu trwa budowa przejścia pod torami. Podróżni korzystają z efektów prac na linii Poznań – Szczecin

W Kiekrzu trwa budowa przejścia pod torami. Podróżni korzystają z efektów prac na linii Poznań – Szczecin

pzez Adrian

W Kiekrzu powstaje przejście pod torami

Trwa realizacja prac przy budowie tunelu pieszo-rowerowego pod torami na linii Poznań – Szczecin w miejscowości Kiekrz pomiędzy kolejowo-drogowymi na ul. Polnej i Pawłowickiej, które przeszły modernizację. Tunel połączy ul. Krętą z ul. Ostrą.

Aktualnie wykonawca inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prowadzi roboty ziemne przy użyciu ciężkiego sprzętu – przygotowywany jest wykop pod budowę nowego przejścia pod torami. Wykop został zabezpieczony specjalnymi ściankami szczelinowymi, które zapewniają bezpieczne prowadzenie robót.

W celu zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zostały zainstalowane tymczasowe konstrukcje odciążające, które umożliwiają sprawne prowadzenie prac utrzymaniu rozkładowych przejazdów pociągów.

Jak będzie wyglądał nowy tunel pod torami w Kiekrzu?

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tunel pieszo-rowerowy, który jest obecnie budowany w Kiekrzu, zostanie wyposażony w monitoring i wydajne oświetlenie. Obiekt zostanie przystosowany do potrzeb osób, których poruszanie się jest ograniczone. Ponadto sprawi, że regularna komunikacja w stronę Jeziora Kierskiego Małego stanie się zdecydowanie łatwiejsza.

Koszt inwestycji PKP PLK w Kiekrzu

Koszt przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pt. „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu”, które jest realizowane w ramach projektu pt. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” wynosi około 14 mln zł (netto). Inwestycja ma na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz zapewnienie sprawnej komunikacji w Kiekrzu. Zasadnicze prace budowlane zaplanowano do końca lipca 2022 roku.

Modernizacja linii Poznań – Szczecin

Użytkownicy kolei regularnie korzystają z rezultatów prac na linii kolejowej, która łączy Poznań ze Szczecinem i jest obecnie modernizowana. Na trasie Poznań – Szczecin poprawił się dostęp do kolei dzięki nowym peronom w 21 miejscowościach, m.in. w:

  • Kiekrzu
  • Rokietnicy
  • Poznaniu (Wola)
  • Szamotułach

Pasażerowie pociągów będą podróżowali wygodniej, dzięki lepszym warunkom na ponad 30 stacjach i przystankach kolejowych, również na Pomorzu Zachodnim oraz w wojewódzkie lubuskim.

Nawierzchnia kolejowa na trasie o długości blisko 190 km jest wymieniana etapowo, co umożliwia zapewnienie rozkładowych przejazdów pociągami przy sprawnym przebiegu prac modernizacyjnych. Warto dodać, że pociągi kursują już dwoma nowymi torami m.in. na następujących odcinkach:

  • Reptowo – Szczecin Dąbie
  • Poznań – Wronki
  • Słonice – Choszczno

Wykonawca inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zajmuje się:

  • układaniem nowych szyn
  • wymianą sieci trakcyjnej
  • montażem nowych urządzeń

Jak informują PKP PLK najszybsze pociągi, będą kursowały pomiędzy Poznaniem a Szczecinem z prędkością sięgającą 160 km/h. Czas takiej podróży będzie wynosił poniżej 2 godzin. Ponadto trasa Poznań – Szczecin zostanie przystosowana do obsługi większej liczby składów, co umożliwi uruchomienie dodatkowych połączeń regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawie ulegną również warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.

Finansowanie i koszt projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wartość projektu PKP PLK pt. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” wynosi ponad 4 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Planowo użytkownicy kolei mają skorzystać z zasadniczych rezultatów prac w 2023 roku.


Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz