- Jeden z największych na świecie projektów infrastruktury transportu miejskiego
- Dostarczono 67 pociągów metra i wysokowydajny system CBTC, działający w pełni zautomatyzowany z najwyższym stopniem automatyzacji.
- Wydajny, bezpieczny i wygodny system transportu zbiorowego, zdolny do przewiezienia do 3,6 miliona osób dziennie, przy pełnej przepustowości.
Konsorcjum BACS i Siemens Mobility z sukcesem kończy budowę niebieskiej i czerwonej linii metra w Rijadzie Jeden z największych na świecie projektów infrastruktury transportu miejskiego Dostarczono 67 pociągów metra i wysokowydajny system CBTC, działający w pełni zautomatyzowany z najwyższym stopniem automatyzacji. Wydajny, bezpieczny i wygodny system transportu zbiorowego, zdolny do przewiezienia do 3,6 miliona osób dziennie, przy pełnej przepustowości.
Konsorcjum BACS pod przewodnictwem Bechtel, wraz z lokalnymi firmami budowlanymi Almabani i Consolidated Contractors Company oraz we współpracy z Siemens Mobility, z powodzeniem dostarczyło 64-kilometrową linię niebieską (linia 1) i linię czerwoną (linia 2) metra w Rijadzie, wyposażoną w 67 pociągów Siemens Mobility Inspiro do w pełni zautomatyzowanych operacji bez maszynisty. Stanowi to znaczące osiągnięcie w rozwoju transportu publicznego w stolicy, zapewniając mieszkańcom i odwiedzającym szybki, bezpieczny i przyjazny dla środowiska system transportu zbiorowego. Operacje pasażerskie na niebieskiej linii sieci rozpoczną się 1 grudnia, a linia czerwona oficjalnie rozpocznie operacje pasażerskie 15 grudnia.
Ten najnowocześniejszy system transportowy nie tylko zaspokaja obecne potrzeby transportowe Rijadu, ale także wspiera rosnące wymagania w zakresie mobilności, ponieważ Arabia Saudyjska przygotowuje się do współorganizacji Pucharu Azji AFC 2027, powitania World Expo 2030, organizacji Igrzysk Azjatyckich 2034 i ubiegania się o Puchar Świata FIFA 2034. Budowa projektu rozpoczęła się w 2013 roku.
Rijad szybko się rozwija i kwitnie gospodarczo. Aby wesprzeć rosnącą populację, rząd Arabii Saudyjskiej wdraża jeden z największych na świecie systemów transportu publicznego. Inwestycja ta tworzy wydajną, bezpieczną i zrównoważoną sieć transportową, generuje tysiące miejsc pracy i pobudza gospodarkę. Linie niebieska i czerwona obejmują w pełni zautomatyzowane operacje, umożliwiające skrócenie odstępów między pociągami w celu znacznego zwiększenia przepustowości pasażerów. Oferują one cyfrowe i zrównoważone opcje podróży dla obywateli Rijadu i stanowią sztandarowy projekt dla firmy Siemens Mobility pod klucz – Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Imponujący projekt transportu zbiorowego w Rijadzie składa się z sześciu linii metra o łącznej długości 176 kilometrów oraz floty 842 autobusów o długości 1900 kilometrów. Siemens Mobility odegrał kluczową rolę w tym rozwoju nie tylko poprzez dostarczenie 67 pociągów Inspiro, ale także poprzez wyposażenie linii niebieskiej i czerwonej w najnowszą wersję systemu sterowania pociągiem opartego na komunikacji [CBTC]. Oprócz zaangażowania w projekt metra, Siemens Mobility pozyskał oddzielny kontrakt serwisowy od Capital Metro Company [CAMCO], spółki joint venture RATP Dev i SAPTCO, operatora linii niebieskiej i czerwonej. Umowa ta obejmuje fazę mobilizacji, a następnie utrzymanie wszystkich komponentów i systemów dostarczonych przez Siemens Mobility, a także infrastruktury torowej przez dodatkowe trzy lata.
Metro w Rijadzie: Zautomatyzowane pociągi metra bez maszynisty
41 czterowagonowych i 26 dwuwagonowych pociągów bez maszynisty typu „Riyadh Metro”, opartych na platformie Siemens Mobility Inspiro, zostało zaprojektowanych z myślą o specyficznych warunkach klimatycznych regionu. Większy i bardziej wydajny system klimatyzacji zapewnia przyjemne warunki klimatyczne w przedziale pasażerskim. Dodatkowo, filtry i systemy uszczelniające ograniczają przedostawanie się piasku do obszarów takich jak klimatyzacja, systemy trakcyjne, hamulce i wózki. Inną godną uwagi cechą techniczną jest możliwość automatycznego łączenia i rozłączania pociągów. Pozwala to operatorowi zdalnie wybierać, które pociągi mają być sprzęgane lub rozłączane z centrum kontroli operacji, umożliwiając elastyczne długości pociągów w zależności od zapotrzebowania. Pociągi Inspiro oferują kompleksową informację pasażerską dla zapowiedzi i informacji multimedialnych, aby poprawić wrażenia z podróży. Metro w Rijadzie zapewnia zoptymalizowane zużycie energii, niskie koszty utrzymania i wysoką zdolność do recyklingu. Dostawa pociągów metra bez maszynisty do Rijadu rozpoczęła się w 2018 r., co stanowi znaczący kamień milowy we wdrażaniu systemu transportu publicznego w Rijadzie.