Sektorkolejowy » Standard transportu i montażu rozjazdów według kolejarzy

Standard transportu i montażu rozjazdów według kolejarzy

pzez Patryk

Na Śląsku modernizowana jest linia kolejowa na trasie Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Jednym z elementów tego projektu jest instalacja rozjazdów w liczbie 119. W pierwszych dniach sierpnia przewidziano montaż dwóch ponad 40-metrowych rozjazdów na stacji Czechowice-Dziedzice. Urządzenia te są transportowane w blokach i montowane bezpośrednio z platform.

Transport rozjazdów w blokach

Rozjazdy przewożone są w blokach w całości, bez konieczności demontażu, co pozwala na ich zamontowanie bezpośrednio ze specjalnych platform, na których je przetransportowano. Jak tłumaczy spółka PKP PLK S.A., takie rozwiązanie jest lepsze od tradycyjnego przewozu urządzeń w częściach i ich ponownego składania w lokalizacji docelowej. Transport w blokach zabezpiecza także przed uszkodzeniami i odkształceniami w trakcie przewozu. Spółka dodaje, że realizowanie dostaw rozjazdów w takim modelu stało się obecnie standardem na kolei, do czego od dłuższego czasu przyzwyczajała wykonawców. Ma zapewniać dłuższy okres eksploatacji urządzeń i generować mniejsze koszty ich utrzymania.

Remont trasy pomiędzy Goczałkowicami-Zdrojem a Zabrzegiem obejmuje w sumie modernizację: 47 km torów, 56 km sieci trakcyjnej, 119 rozjazdów, stacji Czechowice-Dziedzice, przystanków Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg, 23 obiektów inżynieryjnych, z których osiem to wiadukty, a cztery mosty, oraz trzech przejazdów kolejowo-drogowych i Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice. Zadania te wpisują się w projekt spółki kolejowej pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg”, wart 1,4 mld zł. Wszystkie prace przewidziane w projekcie mają się zakończyć w październiku 2023 r.

Autor tekstu: Agata Sumara
Źródło zdjęć: PKP PLK S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz