Obiekt ten jest drugim w Europie, po zakładzie w Allach w Niemczech, miejscem konserwacji lokomotyw.
Po zainwestowaniu około 6 milionów euro w infrastrukturę, usługi i umiejętności, Centrum Obsługi Kolei Siemensa w Novarze zajmuje obecnie ponad 2300 metrów kwadratowych wewnątrz i około 6300 metrów kwadratowych na zewnątrz, co daje łącznie 9000.
Posiada 6 torów z 10 stanowiskami, które mogą być używane jednocześnie, każde z nich wyposażone w narzędzia do prewencyjnego i korekcyjnego utrzymania lokomotyw. Równocześnie z powiększeniem powierzchni rozszerzono również zakres usług utrzymania prewencyjnego i korekcyjnego, który obecnie obejmuje również remont kapitalny R1 i naprawy powypadkowe we Włoszech.
Wreszcie, konserwacja predykcyjna zostanie wzmocniona w przyszłości dzięki systemowi Railigent X, który umożliwia operatorom kolejowym, technikom i właścicielom aktywów generowanie informacji na temat wydajności ich aktywów.
Źródło: railmarket.com
Autor: Karel Novak
Fot. siemens.com