Sektorkolejowy » Rozpoczęcie prac na linii Poznań – Wolsztyn. Wygodniejsze podróże pociągami w Wielkopolsce

Rozpoczęcie prac na linii Poznań – Wolsztyn. Wygodniejsze podróże pociągami w Wielkopolsce

pzez Adrian

Dostępniejsza kolej w Adamowie

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w dniu 14 marca 2022 roku rozpoczęły się zasadnicze prace na linii Poznań – Wolsztyn, które mają na celu zwiększenie możliwości podróży koleją. W ramach inwestycji PKP PLK w miejscowości Adamowo (okolice Wolsztyna) zostanie zbudowany nowy przystanek kolejowy, dzięki czemu okoliczni mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Nowy obiekt zostanie umiejscowiony nieopodal skrzyżowania toru z drogą Wolsztyn – Stara Dąbrowa. Przystanek w Adamowie zostanie przystosowany do potrzeb wszystkich użytkowników kolei.

Nowa odsłona peronów w Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim

Pasażerowie pociągów w Wolsztynie oraz Grodzisku Wielkopolskim skorzystają z wyższych, lepiej oświetlonych peronów, które zostaną wyposażone w ławki i wiaty. Łatwiejsze podróżowanie koleją umożliwią tablice, które będą wyświetlały aktualny rozkład jazdy pociągów wraz z gablotami informacyjnymi oraz czytelnym oznakowaniem. W trosce o osoby, których poruszanie się jest ograniczone, przewidziano m.in. specjalne pochylnie oraz ścieżki naprowadzające. W Wolsztynie remont przejdzie także kładka nad torami. Cykliści skorzystają ze stojaków rowerowych.

„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły działania związane z modernizacją linii Luboń – Wolsztyn dzięki możliwości zagospodarowania środków europejskich z kończącej się perspektywy finansowej. Ukończona zostanie rozpoczęta wcześniej naprawa linii oraz poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, m.in. w okolicach Granowa”

– mówił Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Modernizacja odcinka Wolsztyn – Drzymałowo

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na około 20-kilometrowym odcinku łączącym Wolsztyn z Drzymałowem powstanie nowy, bezstykowy tor, który umożliwi przejazdy koleją z prędkością sięgającą 120 km/h. Ponadto zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania, dzięki czemu możliwe będzie obsłużenie większej ilości składów. Należy dodać, że przebudowanych zostanie 27 przejazdów kolejowo-drogowych, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, co więcej niektóre ze skrzyżowań zostaną wzbogacone o nowe zabezpieczenia tj.:

  • sygnalizacje
  • rogatki
  • monitoring

Zmiany w organizacji komunikacji na czas prac budowlanych

Ze względu na prowadzone prace od 13 marca 2022 roku na jednotorowej linii Poznań – Wolsztyn, na odcinku Grodzisk Wielkopolski – Wolsztyn wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. W następujących miejscowościach:

  • Grodzisk Wielkopolski
  • Rakoniewice
  • Wolsztyn

autobusy zatrzymają się przy stacjach kolejowych, natomiast w:

  • Ruchocicach
  • Drzymałowie
  • Rostarzewie
  • Tłokach

przy drodze krajowej, która łączy Gubinek ze Stęszewem.

Zgodnie z planem zmiany w organizacji komunikacji mają trwać do listopada.

Na stacji kolejowej Wolsztyn w okresie trwania prac budowlanych, w celu zapewnienia dogodnych połączeń między Lesznem a Zbąszynkiem konieczne były zmiany w organizacji dojścia do peronów, o których informuje oznakowanie.

Finansowanie i koszt przedsięwzięcia

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pt. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” będzie kosztowała około 108 mln zł netto. Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zgodnie z planem użytkownicy kolei mają skorzystać z efektów inwestycji do końca lipca 2023 roku.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz