Sektorkolejowy » Rail Baltica: Zmiany na stacji kolejowej w Ełku. Poprawa warunków przewozów towarowych i lepszy dostęp do kolei

Rail Baltica: Zmiany na stacji kolejowej w Ełku. Poprawa warunków przewozów towarowych i lepszy dostęp do kolei

pzez Adrian

Lepsze warunki na stacji Ełk

Stacja kolejowa Ełk zmienia się dla podróżnych. Trwa budowa nowego peronu nr 3. Wykorzystano prefabrykowane ścianki, które wyznaczają lokalizację nowego obiektu. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wszystkie 3 nowe perony zostaną zadaszone, podwyższone i poszerzone, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów stanie się wygodniejsze.

Postępy prac budowlanych w Ełku

Aktualnie przy peronach budowane jest nowe przejście podziemne. Dostrzec można także prace przy fundamentach i zbrojeniu. Przejście podziemne o długości 110 m zastąpi dwa tunele, przez co komunikacja będzie przebiegała sprawniej. Umożliwi ono wygodne dojście do pociągów i na drugą stronę stacji do os. Zatorze. W trosce o osoby, których poruszanie się jest ograniczone, przewidziano liczne udogodnienia oraz windy.

Na stacji Ełk Towarowy wykonawca inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizuje roboty przy wzmacnianiu podtorza i budowie nowych rozjazdów. Po zakończeniu wszystkich prac stacja będzie mogła obsługiwać składy o długości 740 m. Przedsięwzięcie znacząco poprawi warunki przewozów towarowych. Wzrośnie również znaczenie kolei jako ekologicznego oraz efektywnego środka transportu.

Finansowanie i koszt przedsięwzięcia PKP PLK

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Ełku jest realizowana w ramach projektu pt. „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Wartość przedsięwzięcia to 587 mln zł. Zgodnie z planem wszystkie prace mają zakończyć się do końca 2023 r. Inwestycja PKP PLK jest realizowana z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”.

O działaniach Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Rail Baltica pisaliśmy już m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz