Sektorkolejowy » Rail Baltica: nowy przetarg na roboty budowlane

Rail Baltica: nowy przetarg na roboty budowlane

pzez Adrian

LTG Infra, spółka odpowiedzialna za realizację projektu Rail Baltica na Litwie, tuż przed świętami ogłosiła nowy przetarg na roboty budowlane w rejonie miejscowości Kiejdany i Poniewież. Zbudowany w ramach tego kontraktu odcinek kolejowy wpisze się w międzynarodową linię kolejową łączącą kraje bałtyckie.

Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za budowę torów na długości około 17 km oraz trzech obiektów inżynieryjnych na odcinku pomiędzy miejscowościami Szaty a Remigoła. Konieczne będzie także przeprojektowanie, zainstalowanie lub przebudowanie na tym fragmencie sieci energetycznych, wodno-kanalizacyjnych oraz kanalizacji teletechnicznej. W trosce o ochronę zwierząt mają powstać dla nich przepusty i przejścia.

Budowana linia kolejowa będzie się krzyżować z drogą powiatową i dwiema drogami lokalnymi. To wymaga budowy wiaduktu drogowego, dwóch mostów drogowych nad rzeką Abelą oraz 13 lokalnych dróg dojazdowych.

Podpisanie umowy z wybranym oferentem planowane jest na drugą połowę 2023 r., a zakończenie prac w ciągu dwóch lat.

Dovydas Palaima, dyrektor generalny LTG Infra Rail Baltica, mówi, że prace na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltica od Kowna do granicy z Łotwą nabierają tempa.

Aktywnie ogłaszamy nowe przetargi na roboty budowlane. W przyszłym roku, jak tylko pogoda na to pozwoli, w obwodzie Jonava rozpocznie się budowa podtorza” – mówi.

W najbliższym czasie planowane jest ogłoszenie kolejnego przetargu na budowę torów i obiektów inżynieryjnych na odcinku od Kowna do wsi Šveicarija.

Rail Baltica to największy projekt infrastruktury kolejowej w historii krajów bałtyckich, który zapewni zelektryfikowaną dwutorową europejską linię kolejową wzdłuż całej trasy łączącej Warszawę, Kowno, Wilno, Poniewież, Rygę, Parnawę i Tallin. Całkowita długość międzynarodowej linii w krajach bałtyckich wyniesie 870 km, z czego 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Długość linii na terenie Polski to 374 km. Pociągi mają się na niej poruszać z prędkością do 160 km/godz.

Autor: Agata Sumara
Fot. LTG Infra

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Emil 28 grudnia 2022 - 15:25

160! km/h,rzekłem to do babci i wyskoczyła z kapci.

Odpowiedz

Zostaw komentarz